Khamis, 15 April 2010

Jom Selongkar.....

Maaf la ya ibu-ibu, adik-adik, kakek-kakek, hari ni lambat benor dapat bersiaran. Hari ni, bersiaran langsung dari rumah nie. Nak dapat bersiaran ni pun punya la berebut turn ngan hubby.... giler pakai sistem giliran tau... Lepas dia aku, lepas aku dia plak nie....huwaaaaa.....

Sarah tak berapa sihat sejak semalam, so hari ni aku ambik el untuk jaga dia.... Pagi tadi sempat jugak masuk ofis dalam 1/2 jam untuk settle apa yang patut.... Aku pun dah siap main masak-masak kat dapur tadi, apalagi blogging la plak kan (ambik kesempatan sarah tengah tido nie...).... 

Sementara ada masa lagi nie, nak selesaikan hutang yang ada dalam buku 555 aku dulu....Kawan-kawan jangan marah ya, kalau aku skip hutang korang, tapi aku bayar hutang orang lain dulu.... Kena settle hutang sama Lya, pasal dia punya interest manyak tinggi maaaa.....manyak kali aku mintak diskaun, tapi dia takmo kasi..... apa boleh bikin??? Bayar dia punya dulu laaa..... hehehe

Udah-udah..... penat la melalut yang ntah pape nie.... Jom kita layan tag dari Lya


Ini lah dia satu-satunya handbag yang aku ada. Gi kerja ke, jenjalan ke, kenduri ke, hangbag ni la jugak yang aku kelek ke sana ke mari....  Dalam handbag ni ada 4 compartment... 

Kita tengok apa yang ada kat dalam  ya..... Jommmmm Selongkarrrrrrrrr!!!!! 


Purse yang aku dah pakai hampir 5 tahun..... haaaaaa, tak caya?? Bukan purse kulit buaya tau, tapi kulit lembu jer.... muahaha..... Actually purse ni hubby hadiahkan sekali ngan handbag, tapi handbag dah lama expired. Tinggal purse jer la yang masih elok. 

Lagiiiiii......


Kunci rumah dengan secebis tisu.... Selalunya kat ruang ni jugak aku letak kunci ofis. Memang aku letak asing dengan purse sebab dekat ruang purse tu aku simpan handphone aku. Nanti kalau aku letak kunci kat situ, abih ler calar balar my sony...... hubby aku membebel nanti tau.... tak suka tak suka.....  


Yang ini adalah zip kat tengah handbag. Aku simpan barang kemas sarah, lipstik dan jugak beg syiling. Barang kemas tu aku dah tak pakaikan kat sarah sejak dia duk taska. Takmo tanggung risiko kalau hilang nanti...... dah la nak dapat payah kan... Lipstik tu memang kena sorok kat situ, kalau jumpa kat anak dara comell tu, habih kat dia sorang jer nanti.... Beg syiling ungu tu pulak aku dapat hadiah dari N, saguhati masuk kontest baby with pacifier.... so takde la syiling berselerak dalam handbag kan.... 

Dan yang terakhir......


Segala mak nenek buku dalam zip nie. Buku nikah 2-2 ada kat sini. Juga buku bank danish ngan sarah. Kalau yang pernah baca n3 nyanyuk aku, kat sini ler aku simpan buku bank budak berdua tue.... Giler carik merata tempat tak jumpa, rupanya tersorok dalam zip tepi tu.  Beberapa keping duit 50 ngan 10 henggit tu aku simpan untuk didermakan kat orang yang memerlukan.... Kalau ada kempen blogger care kat dalam blog ke atau terjumpa sape-sape yang tengah susah, aku gunakan duit nie... 

Bila dikeluarkan semuanya. ini lah diaaaaaaa......


Tak banyak benda pun kan. Padan la, sebab ni snap semalam taim kat ofis, kalau snap taim nak gi jenjalan, penuh handbag tu aku isi.....hehehe.... 

20 comments:

Tanpa Nama berkata...

x la berat hbag kan. kalu sumbat semua benda..lenguh bahu nk galas ;)

p/s: if hbag has, mesti ada make up pouch :D

Ain berkata...

honeylanz: ain memang tak pakai mekap.....

berbedak masa nak keluar dari rumah tu jer.....

Ena berkata...

hand beg!.hehhe..

larradanish berkata...

wah..terasa nak ragut ni...hehhe..lawok je..kepada peragut2 yekk.jgn ko ragut dia ye

Ain berkata...

ena: uwaaaaaa.... lupa nak tag orang lain lor.....

nasib baik la korang yerk.... hehehe

Ain berkata...

larra: jangan la ragut, tak baik tau...

hehehe....

kalau rasa nak, mintak ajer....

mamaarifakeemaisy berkata...

macam2 ada...^_^

Ain berkata...

mamalieyna: sebut jer kan nak apa....

~aSHa~ berkata...

bleh tahan la jugak ni..sbb kata beg tuk kemana2..

kalo asha ni lagi mcm2...sbb serba serbi ada kalo beg kemana2...

bila asha nak bayo hutang plak ni..ehehee..

buku 555 dah masuk yg ke2 ni..ahahhaa

Ain berkata...

asha: bayor sha jangan tak bayor...

banyak tu kalau masuk buku no. 2....

Siti berkata...

waaa..mcm2 ada yer...beg siti kosong jerk..eh siti pun lum buat tag nih.

Ain berkata...

siti: buat cepat siti....

nanti berbaris-baris hutang

LYaFRINA berkata...

kehhh..kehh... tg ain...

ain nok seng 50 riyal tu!!!
brg kemas tu nok jugok...
no diskaun2x.. hehehheeheh

**lya pon ada dpt beg kecik tu.. saguhati contest pacifier tu.. tp asya buat main. ntah kmana daaa..

**hohohoo.. ain xnak selongkar k beg org lain plok???

Ain berkata...

lya: tu la, nak cepat sampai lupa nak tag member lain....

kira selamat la dorang kali nie....

Mak Su berkata...

maksu ada byk hutang tag ni, hehehe

NzA berkata...

macam2 ada......

[leily.laily] berkata...

selamat menyelongkar.. =D
huuhu, sib baik x de koXXX..;p
hihihi

Ain berkata...

mak su: buat pelan-pelan maksu....

hehehe.....

Ain berkata...

kak nza: baru sebahagian tu kak....

depens masa tu nak kemana...

kalau keluar jenjalan, lagi penuh isi dalamnya....

Ain berkata...

leily: kalau tak mesti kebabommm kan....

uissshh.... malu...

hehehe...

Related Posts with Thumbnails