Ahad, 25 April 2010

Aku Sentapppppp!!!!

Lebih dari sentapppp dan rasa macam nak menjerit!!!!!

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh......... 

Bukan la mood sekarang ni tapi malam jumaat dan hari jumaat lepas. 

Kerana yang SATU ini, jantung aku boleh berdeguppp sekencang taupan yang sedang bertiup......

Aku memangg boleh hilang akal kalau fikir mana nak carik penggantinya.....

Kemana saje aku pergi, kalau yang SATU ini aku bawak, aku akan pastikan ia ada bersama......

Tak boleh hilang, dan jangan la sesekali KAU menghilang............


Cuba korang perhatikan apa yang sedang sarah pegang dan gentel tue......

Itu lah DIA benda yang aku maksudkan.... 

Petang khamis lepas teacher dia lupa nak masukkan keldai tu dalam beg sarah waktu magrib baru aku perasan. Dup dap dup dap jantung aku bila carik kat rumah tak jumpa still cari jugak mana tau sarah campak kat mana-mana.... Dah la besoknya taska cuti, memang aku sentapppp giler... Kalau memang tertinggal kat taska takpe la lagi, buatnya ada kawan si sarah ni wat balik rumah dia, tak ke nangis aku nak dapatkan balik keldai tue.....

Kenapa keldai ni penting sangat????
Keldai ni memang peneman setia sarah dari baby sampai la skang ni. Takde keldai ni jawabnya meroyannn la dia taim nak tido atau minum susu. Kalau kami gi jenjalan ke mana sekalipun, keldai ni wajibb kami bawak. Tertinggal ajer confirm kami kena pusing balik.....Senang citer di mana ada sarah, di situ lah ada keldai bucukk. Pernah sekali, aku tengah basuh keldai nie aku ambik balik sebab dia ngamuk nakkan keldai waktu nak tido.... haaaaaa.... korang fikir la sendiri penting ke tak penting.....

ok.... sambung balik citer....

Malam jumaat tu jugak aku call pengusaha taska ni, mintak tolong dia carikan kat taska. Dalam hati tak henti2 berdoa jangan la sarah mintak nak bear..... carik punya carik tak jumpa!!!! Huwaaaaaaaaaaaaa, mati aku kali neh!!! Memang tak sanggup dah nak fikir apa akan jadi lepas tue.... 

Nasib aku baik malam jumaat tu sarah tido lena sampai ke pagi. Entah apa keajaiban yang berlaku aku pun tak tahu. Mungkin dia penat sampai dia lupa nak cium kaki busukk keldai dia. Untuk back-up malam tu aku gantikan mickey  sebagai peneman tidur sarah....

fuhhhhhhh, jaga jer dia dari tido jam 6 pagi, dia dah start enjinnn motobott buruk dahhhh. Oh tidakkkkkkk!!!! Sakan mengamuk dan menangis nakkan bear sampai pukul 8 pagi. Mati akal aku nak pujuk, at last aku bior jer dia nangis sampai penat. Aku call lagi teacher sarah dan mintak dia tolong carikan sampai jumpa. 

Dan akhirnya, jam 10 lebih keldai busuk sarah selamat  ditemui di celah grill pintu taska. Syukur ya amat. Hopefully jangan la keldai ni hilang lagi. Aku memang tak tahu nak cari atau beli kat mana....huhuhu....

15 comments:

Miss Izah Mohamed berkata...

biase la tu kak..
budak2 klu dah ilang bantal busuk ssh nk pujuk..

klu tau cmtu, kene beli 2ketul trus masa 1st beli tu.. ehhee

Lelord berkata...

hahahah kalau de lagi keldai tu kat kedai leh gak beli wat standby kan.. tapi celah mana lak nak cr ek

Nida n' Hanafi berkata...

Dulu anak Nida yang pertama (kakak Mizah ler sapa lagi) pun ada bantal busuk... pi taska pun duk kendong bantal busuk dia.. last2 Nida basahkan bantal busuk tu, pastu dia geli nak pegang... lama2 hilang sendiri tabiat dia menggentel bantal busuknya itu

Lady D'yot berkata...

comel nyerr...hehe.

Mama Rizqullah berkata...

Salam Ain,

Alahai.....Kesian plak kat Ain,cuak cari keldai tu...huhuhu...sib baik sarah x perasan..

Zareda Norman berkata...

elok asuh sarah lupakan bantal busuk tu.. hehehhe

NzA berkata...

kira donkey tu bantal bucuk sarah la....budk2 mcm kita gak, bila syg pd sesuatu susah nk brpisah...hu.hu.hu.....

Ain berkata...

miss izah: masalahnya keldai tu akak tak beli....

adik akak kasi kat sarah (asalnya keldai ni anak dia yang punya)....

nak gi beli pun tak tau kat mana...huhuhu...

Ain berkata...

lelord: tu la, memang susah hati kalau hilang atau cari tak jumpa....

boleh pengsannn kita dibuatnya...

Ain berkata...

nida: sarah ni keldai basah pun dia mengamuk nak jugak....

agaknya dah besar sket nanti tabiat gini hilang kot.....

Ain berkata...

nard: thank u.....

maslina: lebih dari cuak tau...huhuhu

nasib baik jumpa jugak akhirnya....

buatnya hilang terus memang tak tau la nak buat camne...

Ain berkata...

kak zar: akak ada idea tak nak buat camne?

ain pening la nak fikir kak....

ikutkan hati memang nak buang habit dia nie....

Ain berkata...

kak nza: dah dari kecik duk kelek dan gentel benda nie, memang susah betul nak berpisah....

asal nak tido atau minum susu mesti carik...huhuhu...

Dearie Pearls berkata...

Dearie Kak..
Hahaha..

Susah nak pujuk kalau dah jadi teman setia..

Mujur ditemui semula..

Ain berkata...

lol: dearie, kalau tak jumpa akak nangess sampai pengsannn.....

ari tu pun dah bergenang air mata sbb tensoin dengar anak nangis dan tak tahu nak pujuk camne....huhuhu

Related Posts with Thumbnails