Isnin, 12 April 2010

Alkisah Sepotong Kek

Hari kejadian: Sabtu tengahari

Tempat kejadian: Dalam rumah

Pelakon utama: Danish 

Pelakon tambahan: Mama danish 

*****************************************************
TIADA YANG BENAR MELAINKAN BENAR BELAKA

Korang tau tak???? Memang sah tak tau kan....!!! Ni yang aku nak citer nie. 

Jumaat hari tu, aku paksa jugak hubby gi Mesra Mall kat Kemasik tue. Teringin nak makan kek SR nie. Tak dapat sebijik dapat sepotong pun jadik la.  Tapi hari tue, aku tak beli sepotong, aku beli 3 potong. Satu untuk hubby, satu untuk aku dan satu untuk danish. Sarah nan ado sebab aku rasa dia boleh share jer ngan danish.... 

Sampai jer rumah sarah awal2 dah habiskan satu potong..... huwaaaaaaaaa. Nak tak nak aku pulak yang kena share ngan danish. Malam tu simpan dulu dlm peti es, aku pakat ngan danish makan esok jer (tunggu taim adik tido, kalau tak nanti adik belasah sume.....jahat punya plan kan kan)..... 

Besoknya danish tuntut janji.... pagi2 dah mintak nak kek... Saboooor dulu.... Nanti adik tengok, dop merasa baru tau.... hahaha.... Taim sarah tido aku makan sama2 ngan danish. Bila nampak dia makan cam tak cukup jer, aku pas kat dia sume.... mama telan ler air liuq sambil tengok tv.... huhuhu....

Yang buat aku terkejut nak pengsan, dia belasah sungguh-sungguh kek tue. Korang tau tak???? Dengan kertas balut kek tue sekali dia telannnnn....... Adoiiiiiiiiiiiiiiiiya!!!! I'm speechless.... Nak marah pun tak guna dah sebab kertas tu dah masuk dalam perut dia... ntah2 dan hancur kena proses..... Dalam hati aku tuhan jer yang tahu.... jangan ler jadik pape kat budak danish ni..... Satu kerja plak nak ulang alik spital nanti....

Aku tanya dia "pasal apa danish makan  kertas dia?"

Dia jawab apa "sedapp mama......."

huhuhu...... nape la danish jadik camni.... kot ya pun sedap tu kan kertas, bukan makanan tau.....

Dan semalam, sebab aku tak puashati danish makan kek sekali ngan kertas, aku beli lagi kek lain. No more SR, n no more kertas pembalut..... Makan ler kek ni sampai puas hati.... hehehe  

22 comments:

Ena berkata...

wawawaw.. bestnyerrrr...
nak cikit..
huhu.. danish makan sampai ngan kertas2 sekali yeh!.. dasyat punyer sedap penangan kek tu SR tu..

yg bawah tu pun sedap gak.. adehhh.. telan liooor jerla nampaknyer.. huhu

Zue AnnaLeeya berkata...

owhhh.... akak pon speechless jap nih ain... akak duk pkir, cmner la danish bulih mkn kertas pmbalut kek tuh eh... hehehe.... sdap sgt kek tuh yer danish??

Tanpa Nama berkata...

apa nama kek yg kuning tu ( pic last) sedapp sungguh nmpknye...

~aSHa~ berkata...

i love SR kek...nyummmiii....

LYaFRINA berkata...

waaa...baik punya plan la...
pandai erk...
hehehehehe...

**best tgk kek tu... buah aprikot kan??

Lelord berkata...

adoyaiiii btuah tul dak danish ni...sedap beno ke? auntie pon nak rasa gak ler pembalut tu lenkali bler beli SR

larradanish berkata...

wahwah..kitewww pun skee sr..paling skee..choc indulge yummy..nk terjah sr r lepehh nee

mamaarifakeemaisy berkata...

hahaha...nk gelak dulu eh..hahaha...alaaaahai abg danish, camno leh ngn kertas2 skali telan ni..wuuuu..hope takde pape!

Zaidah berkata...

zai rasa tentu pembalut tu lebih sedap daripada kek...atau dengan kata lain dah jadik rasa yang sama ngan kek...sebabtu dia telan aje...hehehe

lily lotus berkata...

pic last tu mmg mencabar keimanan...

s h a berkata...

haha...sepp danish...kak...kek ape yg danish ske sgt tuh...amboi...kayanye ngan buah kek baru tuh...nk cket...

Ain berkata...

ena: yang buat kek SR ni very the mabeless sbb eskrem dia tu kan....

kalau sepotong memang tak cukup punya....

Ain berkata...

kak zue: mula2 ain nampak dia jilat jer kertas tue....

sekali tengok dah takde.... bila tanya dia cakap dia dah makan... huhuhu...

Ain berkata...

honeylanz: tak tau nama kek tu apa has....hehehe...

kawan adik ipar ain buat sendiri...

bukan nampak sedap tapi memanggg sedapppp....

Ain berkata...

asha: love it too....

tapi kalau beli sebijik, makan nak termuntah plak rasa....hahaha...

Ain berkata...

lyafrina: haah, aprikot....

sebijik kek ni baru 25 henggit....

murah dan berbaloi-baloi....

sedappp plak tue...

Ain berkata...

lelord: tak dapat nak bayangkan mcm mana kertas tu masuk dalam perut dia....

macam2 hal kalau danish sorang...

Ain berkata...

larra: taste awak sama ngan ain....

yummmmyyy.....

Ain berkata...

mamalieyna: so far ok jer....

hopefully dah hancur kena proses la kan...

Ain berkata...

zaidah: saki baki kek yang melekat jadikan pembalut tu sedap agaknya kan....

tak sedor agaknya tertelan kertas....hahaha....

Ain berkata...

lili lotus: sebijik tu satu hari kami boleh habiskan.....

hahaha.... memangg sedap sungguh...

Ain berkata...

shee: danish ni hantu kek....

kasi kek apa pun memang dia tak tolak....

dapat yang memang super duper yummmy, terus tak sedor diri....ngan kertas pembalut sekali dia pulun....

huhuhu.....

Related Posts with Thumbnails