Rabu, 21 April 2010

Anjing Jadi JAGA Pasaraya.......


Pernah tak korang dengar citer pasal pasaraya gunakan anjing sebagai JAGA?? 

Bukan jaga disiang hari, tetapi jaga diwaktu malam...... 

Setakat ni, dekat tempat aku (kawasan Paka dan Dungun), dah 2 tempat aku dengar gunakan anjing untuk jaga pasaraya @ kedai dorang.......

Semestinya taukeh pasaraya @ kedai tu Chinesse dan pelanggannya adalah majoriti melayu..... 

Taukeh kedai akan lepaskan anjing ke dalam kedai waktu kedai dah ditutup untuk tujuan keselamatan dan elakkan kecurian...

Macam mana aku leh tau?? Kecoh bila yang kena bersihkan najis anjing ni anak melayu kita yang kerja kat kedai tue.....

Betul2 kerja gila kan..... Mengamuk la mak bapak dorang bila anak dorang kena buat kerja tu. Takde sensitiviti langsung......

Yang sadisnya, aku pernah jadi customer pasaraya @ kedai tu beberapa tahun dulu......

Bila dah tahu ni, tobat la aku tak pergi dah..... Boikotttt terussssss!!!!

p/s: jangan copy paste n3 aku ni ya.... cukup la aku kongsi ngan korang kat sini jer. Kang jadi spekulasi penat aku nak jawab....  

14 comments:

zue @ annaleeya berkata...

eeeee.... terukla cmtuh... ntah2 anjing tuh sembur kencing merata2 kan... pastuh kita gi beli brg kedai tuh... eeeee...jijikla...

Ain berkata...

kak zue: tu la.....

sedih sbb ain pernah beli barang kat kedai dorang ni dulu tau....

nasib baik dah lama tak pergi kedai tue...

LYaFRINA berkata...

ishhhh.. teruknya..smpai g2 skali... dah la anak melayu kita..nmpak sgtkan mcm ank melyu ni makin ttindas oleh kaum lain..

SEMUA ANAK2 MELAYU... WAKE-UP...WAKE-UP!!

**mata anjing & bibir tu.. kusss

LYaFRINA berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mak Su berkata...

:(
tak payahlah mencari kerja yang sebegitu
:(

Ain berkata...

lyafrina: harapnya kes ni cuma kes terpencil jer kan.....

tolong la hormat sesama kaum....

kata 1 malaysia, kena la buktikan...

Ain berkata...

maksu: budak melayu yang kena tu dah lama berhenti mak su.....

Shida berkata...

ain,kedai mana tu?bagi tau shida ler,nnti shida dah takyah gi situ lagi...kat mana ek?mcm ner shida bleh tak tau nih???hmmm...ketinggalan zaman betul lah kan...

Ena berkata...

hah? camtu la pulak.. ena nie penakut sikitt kalo tengok anjing.. hoho.. susah la camtu.. kangg anjing tu kejenye menyalak jekk.. haru2..

Ena berkata...

tu satu hal.. abis la barang2 kan dalam kebdai tu.. kite lak leh beli & gune tanpa was2.. x patut betul la..

larra berkata...

ishh teruk tul..nk untung je tau..yela..kalo kasi anjing..tk yah bayar gaji..;kapiaqq sungguh depe ni.

maszmadi berkata...

tul kt shida tur ain... bgtau ler, nnti biler blik kg xder arr sy pi pasaraya @ kedai tur... isk teruk la...

nza berkata...

hooooooooo.....dasyat sungguh tu....kalu la najis boleh nmpk ttp kencingnya n bulu2nya yg digesel2 tu apa cerita...oh, xsnggup...

lily azliyana @ mama zara berkata...

alamak..risaulah plak..kedai yg slalu sy beli barang pon owner cina jugak..takut plak klu die dok lepas anjing malam2 kan..hopefully tkdelahh..huhu

Related Posts with Thumbnails