Isnin, 14 Disember 2009

AKU YANG NYANYUK

Memang SAH.... CONFIRM!!! Aku dah NYANYUK!!! Teruk la kalau berterusan macam nie. Baru anak dua ni wehhh, kecik2 plak tue. Kalau dah berpangkat nenek sek sok entah apa plak yang jadi.. huhuhu....

'agaknya kena ketuk pale cenggini baru tak lupa'

Kalau pagi semalam kecoh pasal kunci ofis yang hilang. Petangnya pulak kecohhh lagiiiii. Kali ni apa kes pulakk Ain oiii. Muahahhaaaa...... handphone lak yg jadik mangsa.Tertinggal kat ofis lagiiii. Tadah telinga jer la dengar en. somi membebel sepanjang perjalanan. Nak suruh dia patah balik, harammmm.... Padan muka aku kans. Entah pebenda la yg difikirkan..... asyik-asyik lupa jer memanjang...huhhhhhh!!!

Selamat ler handphone aku tido dlm laci ofis malam tadi. Nasib baik dalam laci, kalau atas meja, silap haribulan jadi rezeki orang lain kan. 

Apa yang aku duk perasan skang nie, bulan ni jer dah masuk tiga kali kes nyanyuk ni berulang. Awal bulan hari tue, kecoh pasal buku savings anak-anak aku hilang. Buku savings dorang ni memang aku simpan kat ofis pasal senang nak top-up tetiap bulan. Sekali carik boleh pulak buku tu takde... Habis sume laci aku selongkar, tetap jugak tak jumpa.... Carik dalam handbag pun takde.

Mula la otak duk fikir macam-macam. Sedih dan terkilan usah citer sebab tu jerlah sedikit hasil titik peluh aku untuk masa depan anak2 nanti. Bila mintak tolong hubby carikan kat rumah, hubby cakap takde... Kalau dah memang sume tempat takde, jawabnya besok terpaksa la aku ke bank utk bikin buku baru.....

Korang tau tak kat mana buku savings budak2 tu kami jumpa???? Hubby aku jumpa dalam handbag yang aku bawak gi ofis tue..... Dalam handbag yang memang aku dah sedia carik tapi tak jumpa-jumpa.... sentappppp tau!!!

Yang lawaknya, macam mana aku boleh tak perasan ada zip tersembunyi dalam handbag tue. Dalam tue  jugak la aku sembunyikan buku saving dorang nie.... adoiiiya...  

Jangan la lepas ni aku NYANYUK lagi.... dah tak kose rasanya nak tensi-tensi neh!!! Kesian dekat mereka yang tak bersalah terkena tempias sama....huhuhu... 

18 comments:

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

sy pun pernah gak terlupa cenggini...pas tu mula lah cari merata riti...da puas marah2,bebel2...baru la jumpa balik...rupa2nya sendiri yg terlupa...sian si asben yg menjadi mangsa...huhuhu

honeylanz berkata...

pernah gak pelupa mcm ni. x pe lps ni kita akan lebih beringat... kunci, hp & wallet yg suka missing..mcm menyorok je..hehehe

LiNda berkata...

salam ain...

alahaii..

jangan-jangan awak trminum air yg ada semut tak ? pasni.. tapis dulu tauuuuu...

hehehe

mamamiera berkata...

yelah aini..
kite kalo ank dah 2 ni p0n same gak situasi..
lupe nye byk drpd yg igt.. kadang pikir,haku ni byk mkn semut gak eh.. benonye kite ni kan kebizy2an kje kat opis lg uruskan 2 budak n bapak budak.. tu yg lak loq skit.. tol x?

LotsOfLove-Pearls berkata...

Hi Kak sayang..
Kak, dik nak senyum2 boleh tak..?
Hehe..
Biasa ar tu kak..
Dah nak hujung tahun..
Hehe..

*pernah cari pen yang memang sedang dipegang.
tu kategori nyanyuk gak ker..?
Hehe..

nza berkata...

walah...susah gak le kalu asyik trlupa cam gitukn...kak nza pn slalu gak asyik trtinggal je hp....
Agak2 ada virus yg boleh wat kita lupa lkot...hi.

Mama-Danish & Sarah berkata...

Nadia: marah dan sakit hati dengan diri sendiri kan....

Honeylanz: disebabkan memang dah sentiasa beringat yg buat ain jadik tambah tension....

selalunya ain simpan sesuatu benda ditempat yg spesifik a.k.a sama supaya senang ambik bila kita nak, tapii bila tengok benda tue dah takde kat situ memang kalut sesangat...

tak tau dah kat mana nak carik lagi....huhuhu...

Mama-Danish & Sarah berkata...

sis linda: kalau jumpa semut terus buang sume air, tak main tapis2 dah kak....

tapiiii nape la daku masih pelupa jugakk...huwaaaa

mamamiera: setuju ngan zai, mungkin sbb terlalu banyak benda yg kita fikirkan sampai kelupaankan....

Mama Qaseh berkata...

Laa ciannya dia kan..
memg slalu kdg2 leh jd pelupa smp camtue skali kan Ain..
For me..apa2 tuk peringatan slalu setting reminder dlm hp..haruss mnjerit2 hp bla tiba msa dia gtau pe yg kita setting kan hehe..

UnGu VioLet berkata...

aduhai.. biasala tu kan.. byk sgt bende dlm kepala..tue yg kdg2 boleh sampai terlupa..

ninie's corner berkata...

saat2 begini.....amat la mencemaskan.....

Syuhada Kamal berkata...

mmg tensen kalu dpt pykt camni, rase nk mkn org aje kan..hehe..teringat lak 1 artikel dlm majalah, wanita yg bersalin ceaser mmg tend to be makin pelupa..taktaula sejauh mane benarnye..k.ain pernah bersalin ceaser tak??

ainie aziz berkata...

meh kita hantuk kepala sama2 kat dinding. haha! biasalah tu ain, manusia mmg selalu lupa. sbb tu kena selalu beringat. (sejak bila pulak aini jadi doc falsafah ni?). kalau sume baikkkk je, takde turun naik, tak kalerful la hidup ni kan?

Mama-Danish & Sarah berkata...

LOL: senyum dearie jangan tak senyum... hehehe...

hubby akak pernah carik kunci yg dia pegang kat tangan...kahkahkah...

kira nyanyuk jugak la tue (nak jugak ada geng nyanyuk..)

nza: virus tua agaknya kak...

jom kita makan kismis ramai-ramai...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Sya: ain tak pernah pakai reminder...

kalau alarm clock pernah la...

Mar: kena simpan separuh kat dalam diari agaknya... takde la otak penat sangat nak ingat sume benda kan....

Mama-Danish & Sarah berkata...

ninie: cemas dan kalut sesangat....

otak lagi la, berserabut dan rasa nak pecah....huhuhu....

Syuhada: Dua2 bersalin normal, kalau ceaser agaknya kak ain tambah2 pelupa jadiknya....hahaha....

Mama-Danish & Sarah berkata...

ainie: kita selalu sama kan....

suka....suka.... sbb ada geng...

kalau kepala kita pecah, sapa la nak jaga anak2 kita....

kesiannnn doranggg...

CuTeMiUt78 berkata...

ha'ah.. pernah gak terjadi camni... harap2 pas ni tak berulang lagi kan

Related Posts with Thumbnails