Jumaat, 9 April 2010

Entah Apa Yang Ada Dalam Pemikiran Budak Kecik....

Malam tadi aku tido awal dari biasa. Kenapa yerk? Sebabnya balik dari kerja kepala berdenyut-denyut....huhuhu.. Sejak dari minggu lepas badan aku panas semacam, nak kata demam aku rasa aku sihat jerk.... entahlah!!! Agaknya mungkin disebabkan faktor cuaca, daya tahan badan aku nie jadik turun naik... 

Berbalik citer malam tadi, Aku ajaklah si danish ni masuk bilik tidor.... Sarah awal2 lagik dah terbungkang dalam buai..... penat nangis belah petang tu agaknya (suka benor buat perangai skang nie)....hukhuk....

Aku: Bang, jom la masuk tido....

Danish: Alaaaa mama nie, danish baru jer nak buat homework  (actually tu bukan homework dia pun, dia jer yang terlebih rajin duk mewarna buku sekolah masa tadika 4 ngan 5 tahun dulu...)

Aku: Besok2 la wat homework tue..... Esok bukan sekolah pun. Danish tak cian kat mama ke? Kan mama sakit kepala nie... 

Danish: Nape mama sakit pale? Dalam perut mama ada baby ke? adoiiiyaaa, mana pulak la dia belajar neh...

Aku tanya dia balik.....

Aku: Kalau sakit pale, dalam perut ada baby ke?  

Danish: Abih tue, mama sakit pale sebab mama letih duk tengok komputer jer..... 

hahahah..... yang ini memang kena atas hidung mama dia dahhhhh.... Nak tak nak aku terpaksa temankan jugak dia mewarna kejap.... Lepas tu aku paksa dia masuk tidor!!!!

Yang aku duk fikir skang nie, mana dia tahu orang peknen sakit pale erk??? Masa aku peknenkan sarah dulu, aku cam biasa jer.... Takde pape simpton alahan pun... 

Macam-macam hal budak2 sekarang nie. Jauh benor jangkauan pemikiran dorang ni berbanding zaman kita budak2 dulu.... Pape pun jangan terpengaruh dan belajar benda yang tak elok sudahhhh..... 

15 comments:

Ena berkata...

hoho..

bijak bijak si danish tu..
kdg2 dorg nyer soklan wat kiter terkedu nak jawab..

mamaarifakeemaisy berkata...

budak2 skrg ni makin bijak! huhu..so, kita ni harus jd terlebih2 bijak lah tuk menangani diorang ni kan..^_^

Tanpa Nama berkata...

dlm drama tv kang selalu ada.. if peknen..picit kepala..muntah2 tu...

ain, kalu ada pun lg meriah!! ;)

Ain berkata...

ena: penat jugak otak fikir nak carik jawapan yang masuk akal kan....

huhuhu.... kena tuntut ilmu banyak2 lagi nie....

Ain berkata...

mamalieyna: agak2 kebijakan dorang tu datang dari mana....

dari kita la jugakkan....hahaha...

jom tambah ilmu sesama....

Ain berkata...

honeylanz: betul jugak cakap has tue....

kalau nak tambah adik si danish ni, kena fikir panjang dulu has, adik yang sorang tu pun asyik nak berkelahi jer.....

huwaaaa.....

NzA berkata...

ank2 zaman skrg mkn bijak n peka pd prsekitaran..trkdg soalan mrk xtrjangkau oleh kitakn...

Mak Su berkata...

kt dlm tv tu, pantang pregnant jer pengsan. lepas tu dokter cakap, tahniah awak mengandung. awak suaminya? tahniah, awak akan jadi ayah. awak akan jadi ibu, pelihara diri anda baik2, jangn buat kerja berat. lepas tu dorang pun balik rumah, lepas tu dorang pun senyum ever after, nnggeeeee ;)

Nida n' Hanafi berkata...

Pemikiran Danish tu sama dengan Nida.. dan soalannya pun sama dengan Nida..hehe

Mak Su berkata...

sori ya Ain, n3 Ain ni memberikan maksu idea untuk buat a new n3.

lihat kat sini, http://ceritakosong.blogspot.com/2010/04/persoalan.html

Zaidah berkata...

bebudak skrang nie memang advance...tak macam kita dulu nampak mak kita preggy nak tanya bape bulan pun takut...

Ain berkata...

kak nza: lagi kita jawab, lagi la dia duk tanya....

sampai bila nak habis pun tak tau ler....hehehe

Ain berkata...

mak su: besar jugak pengaruh tv dalam mendidik anak2 kita kan....

ni yang nak kena tapis siaran nie....

thanks maksu sudi jadikan n3 ain sebagai penjana idea...haha...

Ain berkata...

nida: jawapannya mama danish lum peknen lagi aunty...hehehe

Ain berkata...

zaidah: dapat adik baru la tersenyum sampai ke telinga kan...

bangga pun ada....

Related Posts with Thumbnails