Khamis, 6 Mei 2010

Jangan Bersedih - Jadilah Wanita Yang Paling Bahagia

Saudariku!
Buku ini menghimbau kepada setiap wanita untuk hidup bahagia dengan agamanya, merasa senang dengan kurnia Allah yang telah dianugerahkan kepadanya, dan bergembira dengan berbagai nikmat yang telah dimilikinya. 

Saudariku! 
Bacalah buku ini agar ianya dapat mengusir segala macam kesedihan dari dalam dirimu, bayang-bayang kedukaan, dan mimpi-mimpi buruk, ketakutan dan kekhuatiran.

Saudariku! 
Setelah anda selesai membaca buku ini, ucapkanlah selamat tinggal pada kesedihan, tinggalkan kegelisahan, hindarkan lorong-lorong kesengsaraan, dan jauhlah dari keputusasaan dan kegagalan. Marilah kembali ke jalan keimanan dengan melampiaskan kerinduan kita kepada Allah dan merasa puas dengan qadha dan qadarNya.

Pada saat itu anda dipanggil oleh penyeru keimanan: "Andalah yang berada di atas gunung harapan dan lembah keredhaan dan berbahagialah kerana andalah wanita yang paling bahagia di dunia ini."

p/s: Betapa beruntungnya sesiapa yang memiliki buku ini. Kalau korang nak aku bongkar rahsia di dalamnya, sila tinggalkan komen di bawah. Akan aku kongsikan untuk manfaat kita semua..... 

11 comments:

zue @ annaleeya berkata...

mesti byk panduan kan!!! kene carik gak nih...

honeylanz berkata...

dari tajuk pun dah tau mcm besh...

:: Feez_Mior :: berkata...

dulu masa belajar ada jgk baca..setiap mlm baca..skrg simpan jek..
lepas ni nk smbg baca balik laa..

LiNda berkata...

Tajuk dia pun dah menarik kann...

nasazfrog... berkata...

dah lama rasanya tak caba buku or novek cenggini.

Zaidah berkata...

drpd tajuknyer dah menambat hati untuk membacanyer dan membelinyer...

LYaFRINA berkata...

yezzaaa.. saya mau jadi antara wanita yang menikmati kebahagiaan itu

~aSHa~ berkata...

kulit buku tu pun dah menarik...apatah lagi di dalam nye

mamalieyna berkata...

bongkar la sikit demi sedikit, leh kongi2 ilmu! ^_^ mesti byk ilmu berguna dlm tuuu!

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

dah "khatam" dah buku nih...best! :)

Salma Abdul Wahid berkata...

salam kak ,saya pun nak baca buku ini ,insyaAllah nak hidup bahagia danmembahagiakan orang lain dan semoga kita menjadi insan yang sentiasa bersyukur :)

Related Posts with Thumbnails