Isnin, 10 Mei 2010

Anak Ugut Bapak.....

Siapa la anak bertuah tu kan?? Korang percaya tak kalau aku cakap, anak bertuah iteww adalah aku.... Haaaaaa!!! Terkejutttt ke??? Mesti la terkejut kan sebab tengok pada rupa dan gaya punya la lemah lembut sopan santun orangnya, mengalahkan ciri-ciri perempuan melayu terakhir gitew.....hahaha.....

Ini adalah kisah zaman remaja remaji dulu. Waktu tu umur aku baru 16 tahun. Satu hari tu kan, on the way balik dari sekolah (dalam bas) ada sorang budak laki cuba nak kacau aku. Ada ke patut dia memain cucuk b****t aku ngan lidi melalui lubang kusyen bas..... Sakit hati dan giler menyinga nak marah tau!!! Ikutkan hati nak jer aku lempang budak tu kat situ..... Memandangkan aku ni memang perempuan melayu terakhir punya spesis, aku pendam jer dalam hati aku neh sambil bisik2 ngan bestfrien aku Iza pasal perangai tak senonoh budak nie. 

Dalam hati aku cakap apa?? Siap la ko lepas neh!!! Ko tunggu la apa aku nak buat!!! Sampai jer rumah, aku terus bising-bising depan mak ngan ayah aku.... Aku hamburkan semua ketakpuashatian aku tu kat dorang. Tak cukup dengan tue, aku ugut ayah aku suruh dia gi jumpa ngan bapak budak nakal tue. Kebetulan pulak rumah budak tu lorong belakang rumah aku jer.... Aku cakap ngan ayah aku, kalau dia tak nak gi jumpa ngan bapak budak tu sekarang, aku takmo gi skolah.... Berhenti Terusssss!!! hahaha..... Bertuah punya anak kan.... 

Memandangkan tengok muka aku masam mencuka, lepas jer makan tengahari, ayah aku pun gi la jumpa ngan bapak budak tue..... hahhahaaaaa, padan muka dia kena belasah ngan bapak dia. Lain kali jangan ingat orang tu pendiam, slow motion, ko boleh buat sesedap rasa dan sesuka hati ko yerk!!! Memang la aku tak balas dan dan tu jugak, tapi tu bukan bermakna ko boleh terlepassss..... 

Lepas pada tu, dia dah tak kacau aku lagi dah.... Nak pandang muka aku pun dia segan.  

Moral of the story "Jangan Jadi Budak Nakal"


18 comments:

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

mcm² kes la skrg..
ish, Nauzubillah la terjadi kat kuarga kite ek.. =D

Ain berkata...

leily: fikiran budak2 tak berapa nak masak lagi waktu tue....

sebab tu macam2 peel ada....

LYaFRINA berkata...

ishh.. mcm2 la budak2 remaja ni...

smpai dia main cucuk &%^$^&& tu.. dasyat seyh.. dulu2 pun dah ada kes mcm ni.

Adlina Husaini berkata...

hehe ganas akak kita neh =D

zue @ annaleeya berkata...

hisshhhh.... bertuah to la ain nih... main ugut2 ayah plak???? hehehe....

tapi bdk2 remaja skang mmg teruk kan??? mcm2 kes kita dgr skang...

Ain berkata...

lyafrina: nama pun budak2 kan lya...

memang nakal ya amat....

Ain berkata...

adlina: akak memang sensitip kalau bergurau tak kena tempat nie....

tu yang paksa jugak ayah akak gi jumpa ngan bapak budak tue...

Ain berkata...

kak zue: perkataan ugut tu sajer wat gempak kak....

hehehe.....

sebenarnya paksa jer....

anak ayah yang sorang ni kalau kata dia kata dia la jugak....

lagi la kalau kena kes macam nie, hanginn satu badan dibuatnya...

honeylanz berkata...

pernah gak ugut ayah. ms lps spm dulu. has nk keje. dia x bag. trs has mohok lapar, ugut tak nak mkn...mengalah pun ayah ;)

Ain berkata...

honeylanz: kita ugut bukan kerana nakkan sesuatu yang tak sepatutnya kan....

sekadar mempertahankan pendirian kita....

papepun mak ayah tetap no. 1 dihati kita....

AYU berkata...

itu budak zaman dulu ain...tp cuba kita buat zaman skrg nie...lepas dia kena tibai bapak dia...takut2 dia pakat ngan geng dia, kenakan kita balik...dendam punya pasal..zaman skrg ayu sgt takut apa tah lagi bila anak2 da mula ke sekolah...cam2 pengaruh ader..

Ain berkata...

ayu: betul cakap ayu....

budak2 zaman sekarang tak takutkan sesiapa dan sanggup lakukan apa saje untuk puaskan hati sendiri....

ZIG berkata...

aku rasa cam kenal je sape budak jalan depan tu..hehehhehe..
mmg masa tu bnyk sungguh pengalaman kita naik bas sekolah kan..tu x kena kutuk time berdiri bila bas penuh kan...??sabar ajar la jue

Ena berkata...

bagus tu.. tak de la dier nak wat pangai nye lagi kan!.. nasib baik ena tak penah kene camtu.. agaknye camner la.. rasenyer ena terus bertukar menjadi singa walaupun ena pun terkenal nngan perempuan melayu terakhr kat sekolah dulu.. poyos je statement. berapa bnyk melayu terakhir daaaa.. hoho..

nza berkata...

wah, akta ugutan la nie...ttp mmg patut wat cam tukn...org belah pntai timur mmg gitulh kot...malu2 kucing...hi...

Ain berkata...

zig: tapi bila dikenang best jugok kan gie....

opppppsss, tau dok mana pakwe cinta monyet aku dulu menghilang....

kawin doh ke???? hahaha......

Ain berkata...

ena: ena, kalau kita perempuan melayu terakhir kan, perempuan-perempuan yang lahir lepas kita tu kira tak dapat lagi la status tu erk.....

nak kasi kat dorang status apa plak lepas ni?....

hahaha......

Ain berkata...

kak nza: nak kasi pengajaran kat budak tu sebenarnya....

kalau pengawas sekolah macam ain ni dia berani usik, budak yang tak pengawas tak tau ler nasibnya macam nie....

Related Posts with Thumbnails