Selasa, 2 November 2010

Rahsia Disebalik Jerawat


Dah bertahun muka aku tak naik jerawat, entah macam mana minggu lepas keluar sebijik. Manis pulak bila elok dia duk bertapa kat belah pipi kiri neh. Hahaha........ 

Cuba belek muka kengkawan kejap, ada tumbuh jerawat jugak tak? Kalau ada jom kita tengok rahsia di sebalik jerawat kengkawan tu........
 
DAHI
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan mungkin terlampau letih dan stress. Kumpulan ini biasanya panas baran. Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yg cukup dan minum air banyak.

HIDUNG
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sisitem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dgn ovari atau sistem reproduksi.

DAGU
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca drpd haid yg tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

PIPI KIRI
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah.

PIPI KANAN
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.

PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN)
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi mempastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.

18 comments:

LYaFRINA berkata...

ooo.. rupanya ada makna d sebalik tempat jerawat tu tumbuh yer..

tp dlm byk2..kalo jerawat kat hidung tu paling xtahan.. sakit...

Fieza79 berkata...

ohh da makna ye di sebalek jerawat yg tumbuh tu...aduss k.fieza ni cpt naik jerawat kat dagu...

Ena berkata...

ada makna rupanya.. huhu..

thanks ye..

cheqna berkata...

jerawat hanya timbul bila bulan cukup..lalalalala

nza berkata...

rupanya ada makna ye......

~aSHa~ berkata...

ingatkan tahi lalat je ada makna..ehehehe..

Ain berkata...

lyafrina: tapi kalau jerawat batu lagi sakit kan....

Ain berkata...

fieza: kena minum air masak banyak2 supaya fungsi buah pinggang lancar...

hehehe...

Ain berkata...

ena: ain sendiri pun tak tahu jugak sebelum ni...

Ain berkata...

cheqna: bukan tumbuh kala bulan mengambang ke...

hahaha...

Ain berkata...

kak nza: tak pernah tahu pun kan...

yang pasti kalau jerawat tumbuh, itu maknanya kulit muka kita kurang bersih, kena extra cuci gitewww...

Ain berkata...

asha: segala sesuatu yang berlaku pasti ada rahsianya tau...

hehehe...

az rina a.k.a jaijina berkata...

rina time peyed je naik jerawat, tp kat dahi tu jerawat kecik², geram tol..

Joy berkata...

agak tepat. sbb time dekat nk period..sure kuar jerawat kt area dagu...

Softtouch [Hanim] berkata...

mcm takut je bc punca2 jerawat tu...sy jerawat xde, black head byk ain..

LyNn HaMzAh berkata...

ingatkan suka hati jer nak tumbuh...hehehehe...tq for sharing...

kella berkata...

ohhh... itu maksud nya ya... hmmmm.... pi belek jap!

Ummi Aisyah || Cik Yah berkata...

uish tatau lak banyak maknanya kalau kuar jerawat ni yek..tq for sharing

Related Posts with Thumbnails