Selasa, 9 Mac 2010

PUCUK DI CITA ULAM MENDATANG

Korang kenai tak ngan buah nie?

 

Kalau tak kenal tu memang saje nak kena baling buah cermai ngan aku.....

Entah apa mimpi ofismate aku semalam.... selambak dia bawak cermai ni datang ofis. Kalau timbang kilo mau cecah 2kg gak tau.

Aku kalau nampak buah ni memang kecur air liur. Tak sabar nak belasah...hahaha...

Sayang la pulak peti es ofis aku ni dah lama kering kontang barang basah dan keringnya. Kicap takde, cili takde, belacan usah cakap la....  

Punya tak sabar nak ngap jugak kan, dapat cicah ngan garam kat bawah ni pun jadik la... Yang tukang kasi idea dan tukang rasminya si toke cermai tu....hahaha....


Memandangkan buah cermai ni banyak sangat, aku bawak la balik rumah. 

Nak tau apa jadik ngan cermai tu kat rumah aku..... besok la aku sambung ya.....

Surpriseeeeee........

p/s: maaf buat kengkawan yang tengah preggie kalau tetiba termengidam nak makan buah nie... kalau dekat aku hantar depan rumah dah.... 

28 comments:

Kniedaz berkata...

lama xmkn cermai..dulu kat kg byk la skang xpenah jumpa

Mak Su berkata...

uuuu masamnya... uuuu , uuuuuu (tak tertahan)

nza berkata...

masammmmmnya.....kak nza xsuka asammm....suka yg sweet2 gitu.

Shida berkata...

mmmmg kecur air liur tgk buah cermai tu..wat rojak pun sedap..i like!!

Zareda Norman berkata...

ain, kat tepi tasik putrajaya tmpt akak briskwalk tu ada pokok cermai yang sedang bebruah lebat.. masam giler..

Ena berkata...

Wahhh.. lamenyer x makan buah cermai nie.. sedap juge kan klu cicah dengan kicap.. yum yummm..

Syuhada Kamal berkata...

Ain, kite sebayala..suka2 aje panggil akak sebelum ni..sowi ek..hehe

kecur air liur tgk buah cermai ni...belum lagi makan...yumyumyum..sedapnye...dah lama lak tu tak makan..nsb baik tak prgnt..susah lak nk mencarinya..hehe

Ain berkata...

kniedaz: sama la ngan ain....

untung ada kawan yg tergerak hati nak bawak, dapat jugak la makan sepuasnya....

Ain berkata...

mak su: masammm giler kalau makan camtu jer kan....

tapi cicah ngan kicappp sedapp maksu...

Ain berkata...

kak nza: ain pulak tak suka benda manis....

mula la rasa mcm sakit gigi...hehehe...

Ain berkata...

shida: datang la rumah ain, kalau ada rezeki leh makan buah cermai nie....

Ain berkata...

kak zareda: lepas ni kalau akak nak gi situ bawak la bekal kicap sekali kak....

dah penat briswalk boleh la bersantai sambil makan colek cermai....

sedapppnyaaaa....

Ain berkata...

ena: sedap sampai terpejam mata kan...

Ain berkata...

syuhada kamal: hahaha....yer ke kita sebaya erk...

ain lahir april 1979, syu pulak bila agaknya ya....

tu yang ain mintak maaf bebanyak dekat member yg tengah preggie.... kesian pulak kalau dorang mengidam nanti....

ibu_arifa berkata...

huhu..tgk gambar pun dah kecur air liur dah..tp saya xminat yg fresh gini..suka yg dah dijerukkan tuh..perghh!!!..lembut dan manis nyer..tak tarcapai dek akal..hehehe

Nida berkata...

Alamak Ain... Nida tak kenallah buah apa tu.. tolonglah baling kat sini sikit..hehe

mamalieyna berkata...

mmg kecur air liur ni..wuwuwu..sedapnya..kt kg kita kan, pokok ni depan umah ja, sedap kan..biasa kita tumbuk sekali dgn garam, belacan, cili, gula..sedapnyaa...nak leleh dah air liur ni..:p

tunbegia berkata...

sungguh mama pregnant,

salamm,

honeylanz berkata...

jeruk cermai sedappp..kecur saliva has ni....

Zaidah berkata...

buah cermai tu buat jeruk sedapnyer....terliur rasanyer...

Syuhada Kamal berkata...

tak jadila sebaya coz sy lahir 1980..hehe..tgk profile kak ain umur sama..tu yg ingat sebaya..hehehe

Ain berkata...

ibu arifa: tunggu n3 akak seterusnya nanti...

tak dapat makan dapat tengok gambar jeruk pun ok jugak kan....

Ain berkata...

nida: sambut Yang jangan tak sambut....

sikit cukup ker? kalau nak banyak ain baling lagi.....

Ain berkata...

mamalieyna: adoiiiii, kecur lagi air liur nie....

kat rumah mak ain takde pokok nie, nasib baik ada kawan bawak, dapat la merasa jugak kan...

Ain berkata...

tun begia: salam uncle,

ain blm pregnant lagi...

insyaallah coming soon...hehehe....

Ain berkata...

honeylanz: nanti kan jeruk cermai versi mama sarah nanti....

sabor jer la nengok ya...hehehe...

Ain berkata...

zaidah: zai tak menigam kan?

fuhhhh.....selamat...

Ain berkata...

syuhada kamal: adik atau kakak takde bezanya kan...

yang penting kita seronok bersahabat...

Related Posts with Thumbnails