Jumaat, 15 Januari 2010

MAHALNYA......

Itu jer perkataan yang keluar dari mulut aku masa hubby bawak balik sebungkus kerang malam tadi...

Terkejut sebenarnya sebab sebelum ni harga sekilo dalam RM2.20 jer.

Memandangkan dekat dua tahun dah tak beli kerang mentah nie, a big surprise la bila harga dia mendadak naik ke RM3 sekilo....huhuhu...

'tak tipu kan kan'

Apa nak buat dengan kerang tu sebenarnya?.... Untuk dicampakkan dalam menu mee goreng basah kitaorang pagi tadi....

Lepas ni malas la nak taruk kerang dahhhh... taruk ayam lagik sodappp!!!

'menu brekfast kami'

'sarah-tukang rasmi'

16 comments:

LotsOfLove-Pearls berkata...

Mornin Kak..

dik suka kerang.
sedap woooo..
tak pernah beli. makan kat kedai bawah opis jek. hehe..

honeylanz berkata...

sedapnye mee grg ain msk ni... if someday has dtg rmh..nk request mee grg kerang boleh? ;)

ikiqzana berkata...

pehhh sedap tu mee goreng basah.. my feberetkuuu.

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

mee tu wat sy makin lapo... :p nape entah sejak 2menjak ni asik nak makan je..huhu

Ain berkata...

lol: dearie, akak suka kerang rebus cicah kuah asam.....

fuhhhh...sedap oooooo....

sejak rege dia naik rm2.20 kami dah tinggalkan habit makan kerang rebus tue...

tak elok gak makan kerang selalu kan... banyak asid...hehehe....

Ain berkata...

honeylanz: untuk has, ditanggung beresss... tapi bilan nak datang?...hehehe....

kalau tak sedap buat2 sedap jer la ya...

hari ni masak mee grg basah paling simple... selalunya harta karun lebih banyak dr mee...

Ain berkata...

ikiqzana: nak ke? ada lagi nie....

Ain berkata...

nadia: makan jer la dik selagi berselera...

diet mendiet tu fikirkan kemudian....

tapi awasss, makan yang menyihatkan tau...

bila kita dah sakit hilang segala nikmat nak makan....

** Perfect Love ** berkata...

adusss lapaarrrr
mee goreng mamak 1 hehe

Ain berkata...

perfect love: fida, mee goreng mamak akak tak reti lorrr....

bak sini resepi biar akak cuba...

ainie aziz berkata...

cite pasal kerang, aini paling suka kerang bakar. fuhh memang tak boleh tahan. tapi kalau buat mee, aini tak suka letak kerang. tapi kuey tiow goreng harus banjirrr dgn kerang. hehehe!

en_me berkata...

sodappnyerrr.. ehehe

Ain berkata...

ainie: ain pun suka kerang bakar, tapi kena makan kat kedai la...

kat sini, kalau satu piring biasanya dalam 2 ringgit....

dah lama ain tak masak kuey tiow kerang... idea bernas gak nie...

Ain berkata...

en_me: jangan segan-segan, jemput la makan...

CuTeMiUt78 berkata...

uish... mahal tu..

Ain berkata...

cutemiut78: tu la... terkejut nengoknya....

kalau ain yg pergi beli hari tue, memang tak ambik dah kerang nie....

Related Posts with Thumbnails