Isnin, 25 Januari 2010

HATI INI

Fikiran rasa sangat berkecamuk....

Kesabaran juga rasanya makin menipis....

Ya Allah Kau kuatkanlah semangat aku...

Terasa sangat tertekan bila saban pagi terpaksa menadah telinga dengan tangisan si dia....

Lemah longlai rasa badan bila penat bekerja belum hilang, si dia memberontak habis-habisan.....

Hancur luluh rasa hati kalau keadaan berterusan sebegini...

Bingung memikirkan apa sebenarnya kemahuan si dia......

Nak kata sakit, zahir ku lihat elok-elok aja....

Di taska juga dia seperti biasa.... nangis kejap jer, kelibatku hilang dia kembali leka dengan dunianya....

Buntu sungguh aku buntu.... Mana nak ku cari penyelesaian... 

Agar lepas nie tiada lagi tangisan, pemberontakan mahupun kedukaan...

Mama sayang sarah selagi hayat mama dikandung badan... 

Mama akan ikhtiarkan sedaya upaya mama untuk kembali gembirakan hati anak mama...

Sungguh mama rindu gelak tawa dan keceriaan sarah dulu-dulu... 

24 comments:

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

nape tu kak...? risau lak saya...huhu

Ain berkata...

nadia: entah la nad, akak tak faham nape la sarah lately asyik nak mengamuk jer....

kejap mood dia ok, tetiba plak mood dia hancurr..

bingung dah fikir nak buat camne....huhuhu...

LYaFRINA berkata...

salam ain...
byk2 la bsabo.. kdg2 krenah budak2 ni mcm2..
ikut angin gak.. kejap ok... tba2 bad mood lak.. mybe dia nk phatian drp ain.. yela.. kt keje ari2.. jumpa2 pon mlm.. mgkin tu cara dia nk perhatian drp ain.. apa2 pon ain bsabarla...

Ain berkata...

lyafrina: kalau hari2 mcm ni cuak jugak akak rasa....

tak tau apa dia nak, yg dia tau nangis tak tentu pasal jer...

skrg ni, kalau boleh sepanjang masa dia nak akak dekat ngan dia....

tak boleh nak buat satu kerja rumah pun...huhuhu...

nak solat pun terpaksa biar dia nangis...

pening-pening....

KV berkata...

ain, muga mu menemui jalan penyelesaian. Insyaallah. mmg serabut kalo anak2 tak hepi.

ainie aziz berkata...

banyakkan bersabar ain. kids ada time mmg macam tu. bagi dia masa ye. mmg kita rasa serabut skit dgr dia nangis je tapi ain cuba buat biasa je. jgn stress sgt. cuba tarik perhatian pada mende lain ke. sedia makanan faveret dia ke pg2 tu. coklat pun takpe. just nak alihkan perhatian dia. cheers k!

CuTeMiUt78 berkata...

eemmm betul tu.. banyakkan bersabar ya ain.. biasa la dugaan nak membesarkan anak2 ni.. kadang anak2 ni nak kan perhatian kita je

** Perfect Love ** berkata...

tulaaa sy pun sama.. hari2 berta nak tgglkan anak. tp nak buat camner kan... kita pun kena cari rezeki ;-)

LiNda berkata...

Ain...

saya pun dengar . Kesian dengar sara menanggis.

Ain berkata...

kv: kadang aku rasa cam nak menjerit jer bila tension tahap melampau...

kesian pulak kalau menjerit depan dia, nanti dia ingat aku marah dan tak sayang dia plak...

nak tak nak terpaksa la aku memendam rasa...

Ain berkata...

ainie: kalau dia dah nangis memang tak makan pujuk dah ainie....

sekarang ni, pagi, petang, siang malam kerja dia nak nangis jer...

yang peliknya, kat sekolah takde pulak dia buat perangai camni...

semalam nak jer ain pasang ear plug kat telinga... sakit jiwa dengar dia nangis tak tau nakkan apa....

Ain berkata...

cutemiut78: rina, ain mcm trauma dah tiap kali nak balik kerja....

kepala asyik duk fikir, apa la plak feel dia balik nanti....

kesian tengok dia nangis camtu... sampai serak-serak suara dibuatnya....

Ain berkata...

perfect love: fida, ikutkan hati akak, nak jer berhenti kerja....

tapi bila fikirkan mcm2 keperluan, niat tinggal niat jer....

Ain berkata...

sis linda: tu la, semalam kul 12 malam dia muntah dengan banyaknya....

mungkin perut dah masuk angin sbb petang tue dia nangis sampai tertidor...

kak, sorry la ya kalau terpaksa tahan telinga sejak dua menjak nie... tak tau dah nak buat apa skrg nie....

kalau minggu depan keadaan mcm nie jugak, ain ingat nak bawak sarah gi berubat....

nza berkata...

kesiannya bila kak nza bc n3 ni. Sbg ibu, mmg kita akn risau w.pn kekdgn hilang sabar. Bykkn brsabar ye ain. Myb ada sesuatu msg yg sarah ingin smpaikn ttp dia masih kecil...dgn cara tangisan dia cuba luahkn perasaan yg dipendam.

Bykkn brdoa n kalu boleh bwlh sarah brubat dgn org yg arif. Manalh kita taukn..ank2 kecil mcm2 bnde yg ingin brdampingan dgn mrk...bykkn brsabar ye dik.

~aSHa~ berkata...

nape kak? dah lama ke? siannye dia...try ar kak berubat mana2....sian jugak ke dia walau kita letih nak melayan..sy admit..sy sendiri penat mendgr anak2 menangis..time tu rasa nak cari maid je...tapi takut jugak maid buat jahat...tapi at least balik keje..tak la stress sgt...sy paham perasaan org balik keje dgn merengek2 anak ni...kita rasai kita tahu la kan...

shi3la berkata...

ntah2 diyer nak adik kuttt....hiks...

anak2 kalo asyik nanges jerk memang raser sakit atey kan..rase nak marah pon iyer tp kang kalo marah kesian plak bile tgk diyer..

ko ader 2 pilihan..satu bawa berubat ke doktor kut2 dalaman diyer sakit ker..kat luwor tak nampak tp mungkin diyer sakit perper tp tak tau nak citer...mcm kawan haku anak diyer asyik nanges jerk...fizikal nyer sihat tp sekali bawa ker doktor jantung belubang lak..eh simpang malaikat 44...harap sarah sihat2 ajer

kedua ko bawa ler di berubat pada org arif dalam ilmu agama maksud haku..maner tau ader benda menumpang ker..kiter bukan nak percaya sangat tapi kiter perlu beriktiar bukan?lagi pon benda2 macam nie memang wujud....anak2 yg sentiasa wangi tanpa dosa nie memang mcm2 benda nak berdamping...

sian Sarah..mesti ader sesuatu yg menganggu diyer..that's why she like that..do something ok..!!!

Ain berkata...

kak nza: malam tadi sarah dah ok sikit...

nangis kejap jer masa ain nak solat maghrib...

mil ada kasi surah untuk amalkan dan tiup kat ubun2 dia....

mungkin surah tue membantu sedikit sebanyak agaknya...

Ain berkata...

asha: semenjak dua menjak ni jer sha dia wat peel camtu...

agaknya nak protes ngan tindakan mama dia anto dia kat taska....

kalau kita tahu apa dia nak kan senang... takde la asyik nak meraung manjang....huhuhu...

Ain berkata...

shi3la: tks atas keprihatinan ko ya...

sarah ni dlm proses penyesuaian kat taska, mungkin tu salah satu sbb dia asyik nak protes mama dia....

so tak puas hati, dia melalak jer tak kira masa...

sabtu ni, ingat nak bawak jugak dia gi berubat.... mana tau kot2 lepas ni keadaan dia akan jadi normal semula...

lily lotus berkata...

siannya..harap2 akan ada perubahan kalau u bawa dia gi berubat

Ain berkata...

lily lotus: tks lily.... harap2 camtu la...

kesian tengok dia nangis, badan pun makin kurus...huhuhu....

~aSHa~ berkata...

oooo baru di anta ke taska ke?
sama la dgn maisarah sy..baru je anta ke taska..merengek n protes2 je masa mula2 aritu...dlm 2 minggu gak protes...kat taska cekgu ckp dia ok..nak bermain dan belajar...tapi bila balik umah..dia mcm nak lepaskan amarah...sbb kena bangun awal dan tido tak cukup sgt kat taska..

tapi skrg baru ok...amik masa gak kak...

maybe sama la kot..

Ain berkata...

asha: instinct (betul ke eja nie)akak mmg kuat duk kata tu tanda dia protesss kat mama dia...

tapi kot ada sbb lain tu tak tau ler...

besok genap sebulan dia kat taska, hopefully ada perkembangan la lepas nie....

cuaknya hari2 tengok dia tak gembira...

sha, agaknya kids nama maisara ni manja erk? sara awak manja lebih2 tak? huhuhu.....

Related Posts with Thumbnails