Ahad, 3 Januari 2010

UPDATE-SARAH

Sedikit coretan berkenaan perkembangan sarah hari ni.... 

Pagi tadi mama tinggalkan sarah tanpa ditemani abang Danish. Abang dah tak boleh bersama sarah dah, sebab abang perlu sekolah. Hari ni kan sesi persekolahan di kawasan pantai timur bermula. Seperti biasa, dari dalam kereta lagi sarah serba tak kena, kejap nak ngan mama, kejap kang nak duduk atas riba abah plak...Sarah macam dah tau dah mama nak bawak dia gi mana.... huhuhu....

Dalam esak tangis tak nak mama tinggalkan, tangan tetap sarah hulur pada cikgu yang menanti. Yang buat mama tambah sedih, mulut sarah tak henti cakap "nak gi kat ibu..... nak gi kat ibu...". Tahan jer air mata mama dari mengalir..... sebelum cikgu-cikgu lain nampak mama nangis, baik mama beransur cepat-cepat.  

Menurut cikgu yang jaga sarah, hari ni sarah dah mula nak main dan bergaul ngan kawan-kawan. Syukurlah anak mama dah boleh adapt situasi baru ni sikit demi sikit... Gud Girl.. Mama yakin satu hari nanti sarah akan seronok berada kat sini.

'abang n adik'

'love each other'

 

16 comments:

honeylanz berkata...

sedih pulak rs...mmg has pun cepat kalah dgn tangisan anak ni....

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: susah bila bercakap soal hati...

mungkin orang nampak kita bahagia, tapi apa yg kita tanggung tak pernah ketahuan...

kuat dan tabah manapun kita, bila bab anak-anak memang cepat tersentuh jiwa....

susah la has ain nak control perasaan nie...automatik jadi tau...

LiNda berkata...

lorrr.. danish masih hisap botol erkk..

anak kak Danish pun , sampai umur 8 thn curi2 hisap botol . ekekeke

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

danish da sekolah ye tahun ni...da besar dia... :)
tahun ni sarah kena belajar berdikari...abgnye xde...setiap yg terjadi pasti ade kebaikannya... :)

Mama-Danish & Sarah berkata...

sis linda: haah kak, balik skull mesti mintak susu....

bukan minum sangat pun, saje nak lepas gian hisap puting botol tue...huhuhu...

kalau akak perasan, dia masih gentel hujung sarung bantal busuk tiap kali hisap susu....hahaha, tak segan langsung kat adik...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Nadia: danish still kat tadika, baru 6 yrs....

sebelah jer ngan taksa sarah, tapi takleh la mintak dia temankan sarah....

kesian dia tak boleh kosentrate waktu belajar nanti sbb asyik duk fikir adik dia nangis bila dia tinggal....

masa dia temankan sarah ari tu pun dia yg lebih2 nangis sebab tak sampai hati tengok air mata adik meleleh...

abang plak teremo kan...

nza berkata...

Kesiannya sarah..

Xpelh ain, sabar jelh, lama2 nnti oklh tu..Budk2 mmg gitulh bila brubah tmpt..doakn yg trbaik utk ank2...

Bila tgk pic ain n abg tringat abg kak nza...mmg kami close ttp bila dh kawin, msg2 bw haluan sndiri...hu.hu.hu...

Mama-Danish & Sarah berkata...

kak nza: dulu sblm hantar ke taska, sarah suka gadoh ngan danish..

pantang abang dekat sikit ngan dia suruh abang dia lari ("laie bang")...

skrg nie, ada pape sikit dah mula nak ngadu kat abang....dorang makin close..

kemanapun kita pergi, air dicincang pasti takkan putus....

Zareda Norman berkata...

its ok Ain.. sabar ok..

Lama lama sarah biasalah tu.. banyakkan doa buat sarah..

Ms AiReEn MoHd berkata...

danish da pg skol so sarah da tinggal sowang la skang...hikhik isap susu botol lagik ekkk

Nida berkata...

Takpe Ain... mula2 jer, nanti Insya Allah Sarah serasilah tu...

p/s: kalau saya pun sure menangis bila lihat anak menangis :-)

Mama-Danish & Sarah berkata...

kak zar: thanks kak,

ain ingat lepas ni nak wat makan2 sket kat taska dia....

mana tau allah bukakan pintu hati dia utk cepat adapt situasi baru ni....

Mama-Danish & Sarah berkata...

aireen: sarah dah kena independent, abang dah tak boleh temankan dia...

danish ni takmo minum susu dlm cawan, nak jugak botol....kalau paksa kang merajuk takmo minum susu langsung....huhuhu....

Mama-Danish & Sarah berkata...

nida: ain pun harap mcm tu...

at least dia ok sket dr danish dulu...sebulan lebih baru tak nangis tau...

kakzie berkata...

Naluri seorang ibu,gitulah...
teringat kisah anak sepupu ari tuh..si adik biasa duduk kat rumah orang ari tu penjaganya sakit tak salah..ibu dia terpaksa tumpang kan kat taska si Abg..punya la melalak...yg bestnya selama ni adik pantang jumpa abg nak bergocoh jer..tapi masa adik melalak2 nak ibu,si abg pandai sgt main peranan..pujuk2 adik.."adik janganlah nangis,kata si abg..dan akhirnya sejak peristiwa itu si abg mula sayang kan adik lebih dr biasa...

Mama-Danish & Sarah berkata...

kakzie: hikmahnya abang jadi lebih bertangugjawab dan hubungan mereka bertambah rapat kan....

Related Posts with Thumbnails