Selasa, 1 Jun 2010

Kerinting atau Lurus?? Mana Satu Korang Suka?

Hari ni nak sembang pasal rambut. Setiap wanita pasti mengambil berat soal rambut kerana rambut adalah mahkota mereka. Sekiranya lelaki bangga bila botak atau takde rambut, wanita pula adalah sebaliknya. Keyakinan diri boleh jatuh hanya kerana rambut. Tak heran la kalau wanita sanggup berhabis ratusan ringgit semata-mata ingin mendapatkan rambut yang cantik.

Zaman kanak-kanak dulu, aku selalu idamkan memiliki rambut yang lurus dan panjang. Kenapa?? Rambut lurus menampakkan kita lebih kemas dan cantik. Bila berambut kerinting atau ikal mayang mengurai, kita nampak berserabai.......hahaha...... cetek giler pemikiran aku pada waktu tue. Kalau tak nak berserabai, ikat dan dandan la cantik-cantik kan.... Apa susah!!! 

Dengan kecanggihan teknologi sekarang nie, rambut anugerah Ilahi dan boleh diubah rupanya. Yang tak suka lurus, kerintingkan ajer, tak suka panjang, potongkan ia, dan kalau tak suka hitam, warnakan sesedap rasa. Dalam banyak-banyak kaedah nie, satu jer yang pernah aku cuba. POTONG!!! Itupun sebab nakkan keselesaan dan supaya senang nak jaga. 

Lain pulak halnya dengan anak dara aku yang sorang nie. Sejak dari lahir, rambutnya halus dan lurus.  

 4 hari selepas dilahirkan

 di usia setahun

 Tapi dari hari ke hari semakin kerinting dan kerinting..... Buktinya sekarang ini


 Semuanya gara-gara mama yang rajin sapukan minyak kat rambut sarah. Tak sangka pulak rambut sarah boleh jadik camni. Cantik kan kan......hehehe..... 

34 comments:

Mak Su berkata...

minat giler ngan gaya rambut lurus... terasa mcm artis bollywood sedang berdansa ;P

Miss Izah Mohamed berkata...

CURLY ORI LAWA KAK.. RAMAI ORG YG SUSAH2 BUAT KT KEDAI RAMBUT.. EHEH
TP YG ORIGINAL LG LAWA... CAM RAMBUT SARAH LA.. :)

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

rambut yg asal ler cantik...yg wat2 kat saloon tu tak cantik..nak2 kerinting kat saloon,nampak cam keras je...huhu

cheqna berkata...

ku botak ni...camno???lalalalalalalala

LYaFRINA berkata...

ye ke sbb sapu minyak blh jadi g2.. samala..lya pon suka hari2 sapu minyak baby kat rambut asya... rambut asya ikal... tp x lebat.. rambut sarah ikal kan???

Ain berkata...

mak su: sama la kita.....

tapi sejak sarah dah berambut kerinting nie, ain macam suka la pulak tengok......

makin dipandang makin tak jemu pulak dibuatnya....

hahahha.....

Ain berkata...

Izah: setujuuuuuuu.....hehehe

ori punya memang tercantikkkk.....

Ain berkata...

nadia: keras erk....

akak tak pernah tengok rambut yang orang buat secara dekat....

bikin rambut rosak jer kan...

Ain berkata...

cheqna: carik rambut pelesu, nak tak?

hehehe.....

Ain berkata...

lyafrina: ain rasa rambut sarah sama cam asya.....

halus plus ikal plus tak lebat.....

sama gen ngan mamanya...hahaha...

minyak baby tu ain rasa bukan jer boleh ikalkan lagi rambut baby kita, tapi boleh tukarkan dari hitam jadi keperangan....

apa macam?? setuju tak??

nza berkata...

rambut anak2 kak nza semua lurus n lebat...ikut ibunya.....masa kecik semua org geram tgk rambut budk2 tu....lurus brkilat....hi...ayahnya rajin sapu minyak..

honeylanz berkata...

budak ppuan rambut big curl comel...

maszmadi berkata...

hm, kalu curly2 cam sarah tu ok.. comel. tp kalu da serabut cam sarang tebuan tu. aih!! mntak dijauhkan la yerk.. hehe

Ain berkata...

kak nza: ain pun teringin nak baby berambut lurus, lebat dan hitam berkilat....

tapi setakatnya belum lagi yang mengikut gen abah....

tang rambut, dua-dua ikut mama....

Ain berkata...

honeylanz: kalau boboy pulak rambut lurus lebih sesuai kan....

Ain berkata...

maszmadi: so far, kalau gegirl, ain belum jumpa lagi yang rambut macam allycats.....

papepun, yang penting kebersihan rambut kena jaga.....

rajinkan diri bershampoo supaya tak berkutu.....

LYaFRINA berkata...

SETUJU.. MMG PAKAI MINYAK BABY TU, RAMBUT JD PERANG2 KAN???

Ain berkata...

lyafrina: tu la, tapi kalau tak taruk kering tak bermaya plak jadinya....huhuhu...

Zaidah berkata...

firas n nabil rambut lurus...nabilah ikal...tapi zai suka rambut krinting...comel

Zareda Norman berkata...

kak zar suka ikal.. macam rambut sekarang halus macam rambut baby dan ikal..

minyak zaitun mmg sesuai untuk rambut

Kniedaz berkata...

suka tgk rambut org yg lurus sebab rambut i ikal..hehe

Ain berkata...

zaidah: rambut sarah takde la kerinting semua, half half jer....

hahaha.... camne tu yerk....

senang citer jenis ikal mcm ain jugak ler....

psst, zai mesti rambut lurus kan, sbb tu suka rambut kerinting....

betul tak?

Ain berkata...

kak zar: yang berambut ikal memang halus rambutnya kan....

ain biasa gunakan minyak safi kat anak2....

Ain berkata...

kniedaz: sama la kita....

cuma sejak sarah berambut ikal ala2 nak jadi kerinting, tiba2 tersuka jenis camni pulak....

hahaha....

Softtouch [Hanim] berkata...

kalu rambut sendiri, sy suka lurus atau ada wave2 sikit...

tp utk budak kecik suka mcm rambut sarah..atas lurus bawah ada culry sikit, itu utk anak girl lah kan...

Ain berkata...

hanim: sama ngan taste ain....

yang lurus utk kita dan curly untuk anak dara....hehehe

en_me berkata...

canteknyerrr.. ehehe

Ain berkata...

en_me: mana menghilang??

thanks atas pujian....

kella berkata...

kita suka cam ikal2... hehehe..
masa kecik dulu mama selalu buatkan rambut..

Kak ain, sorry, dah lama tah singgah sini.. ketinggalan gerabak dah kita..
do keep in touch ya! :D

Nida berkata...

Nida dua2 pernah.. masa lurus org panggil amoi.. masa kerinting org panggil sarang tebuan..hehe

Ain berkata...

kella: akak dilahirkan dengan rambut yang memang sedia ikal, tapi akak gatal jugak jalin rambut sampai rambut jadik kerinting....

kella, jangan lupa naik gerabak seterusnya..... hahaha....

Ain berkata...

nida: sarang tebuan????

takottttt......

jangan geget ain ya....hehehe

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

suka rambut lurus macam rebon tu...tapi ikal mayang pun tantek gak kurl

Ain berkata...

anje: untung la sbb aqish mmg berambut lurus kan.....

senang nak urus dan sikat gitewww....hehehe

Related Posts with Thumbnails