Selasa, 22 Jun 2010

Disebalik Gerak Jari Jemari Anda

Korang semua tau tak??? hahaha..... memang tak tau kan kan... Salah satu habit aku adalah duduk sambil menongkat dagu. Setiap hari mesti terbuat menda nie terutamanya bila mengadap depan pc. Selalunya tangan kanan setia memegang mouse dan tangan kiri la yang duk menampung berat dagu aku tue. Patut la dagu aku runcing dan cantik jer......muahahaaaaaaaaaa....... statement yang buat sume rasa nak muntah ijo kan.


Sebenarnya disebalik pergerakan jari jemari kita setiap hari, tersembunyi rahsia peribadi pemiliknya. Jom kita terokai:- Credits to http://salldann.blogspot.com/

1. Anda suka Memicit atau suka memegang hidung...

~ Tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dlm apa juga tindakan yang dilakukan.
~ Seorang yang pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dgn org lain kecuali org yang benar2 dipercayai.

2. Meletak tangan pada bahu kawan...

~ Suka ikut kepala sendiri.
~ Pentingkan diri sendiri.
~ Teman yang sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yang dihadapi oleh teman2 rapat.

3. Bermain dengan tangannya...

~ Mempunyai tahap humor yang tinggi.
~ Pandai berjenaka.
~ Bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan org lain tanpa ambil hati.
~Jenis open minded.

4. Mematahkan jari jemarinya...

~ Seorang yang gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain.
~ Baik hati dan sedia membantu sesiapa saja.

5. Menggigit kuku..

~ Gugup dan gementar bila berbicara.
~ Agak tertutup dalam membicrakan rahsia hati.

6. Memintal hujung rambut...

~ Suka berkhayal.
~ Sukar diperdayakan.
~ Keras kepala.

7. Menongkat dagu...

~ Pendengar yang setia dan rahsia akan selamat ditangannya.
~ Suka mendengar masalah teman2.
~ Setia dlm persahabatan.

8. Suka letakkan tangan atas meja...

~ Happy go lucky dan pandai menyesuaikan diri.
~ Seorang yg Peramah.
~ Suka bergantung pada orang lain.

9. Menggosok 2 telapak tangan....

~ Ramah dan berfikiran matang.
~ Suka berterus terang dan tidak suka cakap berbelit2.
~ Mudah memahami perasaan org lain dan suka membantu.

10. Memutar cincin....

~ sangat menepati janji.
~ berhati2 dlm tutur kata.
~ gemar hidup yang teratur.
 
Agak-agak apa la habit korang erk...... Jom la share kat sini.  

35 comments:

~aSHa~ berkata...

memutar cincin, berhati2 dgn tutur kata...selalu aku tgk org besar2 spt bos akan buat perkara ini...

♥Azie♥ berkata...

hurmm..azie tak tau yang mana 1..

bagus la info nie ain.

Ain berkata...

asha: sha suka putar cincin gak ke?

akak tak pakai cincin, tu yang takleh main putar-putar.....

akak tak suka pakai cincin sebab selalu sangat tertarik benang baju...

huhuhu....

Ain berkata...

azie: dalam 10 nie, takde yang mewakili azie ke.....

ingat boleh la ain korek rahsia tadi....

hehehe...

Mak Su berkata...

maksu = hidung dan cincin :)

mamalieyna berkata...

herm..mana 1 eh..yg pasti Ain pendengar setia! bagus gituw ^_^

Ain berkata...

maksu: tang pemalu tue memang tepat sangat kan maksu....

yerla, sebelum ni kan maksu suka sembunyi...

hehehe....

Ain berkata...

mamalieyna: tak aciiii....

ieyna punya mana satu erk....

huhuhu....

zue @ annaleeya berkata...

akak pon suka gak putar cincin tuh... picit idung tuh pon ye gak...!! heheh!!

LYaFRINA berkata...

hehheeh.. no 7 tu....
sama jer. suka tongkat dagu..

Ain berkata...

kak zue: sama la ngan mak su ya...

mesti ramai yang senang dengan akak sebab akak selalu tepati janji dan jaga tutur kata....

Ain berkata...

lya: meh calit sket....

hahaha.....

kita memang setia lya kan....

mama zharfan berkata...

fun info :) tp i geli la tgk pic tu..byk sgt jari2 mcm pokok :p

LiNda berkata...

Oooo camtuh erkk . Suka tompang dagu, sbb tuh runcing jek .

nak ikut arr..

Ain berkata...

mama zharfan: geli ke? hehehe.....

Ain berkata...

sis linda: dagu akak pun runcing apa....

nak runcing lagi ke?

hahaha.....

Ena berkata...

wahhh best la info nie..

ena pun suka gak tongkat dagu.. heheh

Ena berkata...

wahhh best la info nie..

ena pun suka gak tongkat dagu.. heheh

Ain berkata...

ena: ain bukan suka dah ena, tapi jadi habit....

kalau tak tekan keyboard, tangan kiri mesti naik ke dagu punya...

hahaha....

[-suziey-] berkata...

umangaih terkejut tgk gbr jari jemari tu..huhu..

kt kalu tgh nervew suka main patah2 jari..hehe.

az rina a.k.a jaijina berkata...

good infolah kak..

saya macam no 4 & 10 jah..macam ade tempias2 jek, hahaha..

Ain berkata...

suziey: tepat sekali dengan info tu kan....

ain suka patah-patah jari bila rasa lenguh jer....

Ain berkata...

rina: hati2 patah-patahkan jari....

kot patah betul susah nanti....

hehehe.... gurau jer tau.

Anje a.k.a Mama_Balqis berkata...

good info la ain...terkezut kiter tengok gambo tu k

Ain berkata...

anje: tu pic. pinjam dari incik google.....

geli jugak kan nengoknya....

hehehe....

eqbalzack berkata...

setelah di analisis, abg eq kategori NO.8...tabiat letak tgn atas meja...

Ain berkata...

abang eq: terharunya sudi singgah blog picisan ain nie....

sebut pasal letak tangan atas meja tu kan, teringat masa zaman sekolah rendah dulu....

cikgu mintak wat cenggitu sebab nak check kuku panjang ke tak....

silap haribulan pelepuk rotan makan tangan....

hehehe....

ibu_Arifa berkata...

terkejut tgk pic jari cam tu..sib baik tak sedang mengandung tau..

Kniedaz berkata...

ada dua tiga habit yg kniedaz suka wat..hehe

nza berkata...

yg no 1 tu....ttp xdelh pemalu sgt...ckit2 ada la...

Ain berkata...

ibu arifa: terkenan jari camtu susah gak kan....

huhuhu...

Ain berkata...

kniedaz: yang mana satu la agaknya habit kniedaz tu yerk....

kak nza: ain dulu pemalu jugak tau, tapi sekarang ni dah kurang sikit....

hehehe....

suri berkata...

salam tuan rumah..
hehhee..pic suri bayk dongak dagu..huhu..

Ain berkata...

suri: ain suka dongak dagu depan pc atau duk depan meja jerk....

hehehe....

kella berkata...

ohh.. hahahah.. ketika membaca entri ini, keadaan saya adalah seperti di no 1! hahahhaha... dah bocor rahsia.. :D

Related Posts with Thumbnails