Ahad, 24 Oktober 2010

Rahsia Rumah Dara, Maksiat Merata-rata......

Berita penuh di SINI.

Betapa kecewanya mak ayah yang dapat tahu anak harapan keluarga mencari rezeki dengan cara macam ni. Soal halal dan haram langsung ditolak ketepi. Yang penting poket sentiasa kembung dan berisi. 

Kalau perut pulak yang kembung berisi macam mana?? Bertambah-tambah lagi la kes buang bayi yang tak berdosa!!!  

Selagi masyarakat kita ambil sikap 'takmo jaga tepi kain orang', masalah yang tak bermoral macam ni akan terus berleluasa. Kalau tak berani tegur secara terang-terangan sekalipun, maklumkan la pada jabatan agama atau pihak berkuasa. 

Pemilik rumah juga sepatutnya ambil cakna aktiviti yang dilakukan penyewa rumah mereka, bukannya takat tunggu duit sewa masuk jer tiap-tiap bulan.

10 comments:

LYaFRINA berkata...

dunia skarang ain..
kalo rasa x tahan.. kahwin je la..
dosa pon x dapt... siap dapat pahala lg sbb mdirikan masjid...

skarang mcm2 kes... ssh nk elak

Ain berkata...

lyafrina: dorang takde rasa segan silu pun nak buat maksiat kan, bangga ada la....

huhuhu...

..waniey me waniey!.. berkata...

hurm..
mgkin keadaan hidup dorg jadi cm2..
kna gak tgk aspek2 laen..n mcm mane cara nk bantu dorg yg hidup camni..
lyafrina: ckp nk kawen mmg la sng..tp nk kawen tu susah..mcm2nk kena wat dulu..

Lelord berkata...

aduhaiii macam2

Ena berkata...

tula kan..
kdg2 rasa mcm akal yg DIA kurniakan tu sia2 je sbb guna ke arah yg salah..
Nauzubillah..

ainzuryn berkata...

halal dan haram dah takde beza pada org2 mcm ni...yang penting mewah.

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ berkata...

nila jadinyer bila nafu menguasai akal..
sume blh jadi..
tp hebat ek zaman skrg, booking tru laman sosial..
dunia tanpa sempadan!!

kella berkata...

isk! macam macam la zaman sekarang ni.. kengkadang tu tak tercapai dek akal kita pun.. tapi ada yang lebih advance! hmm

E.d.Y berkata...

bila dah nampak duit depan mata, halal haram entah kemana

nza berkata...

nauzubillah....minta2 dijauhkan keturunan kita melakukan maksiat.....

Related Posts with Thumbnails