Jumaat, 22 Oktober 2010

Misi Hari Ini....Kek Sarang Lebah a.k.a. Gula Hangus


Tu diaaaaaa!!! Adunan dah pun siap 2 jam yang lalu, lagi 2 jam boleh la taruk dalam oven....

Ini adalah pestime aku buat kek gula hangus sejak bergelar isteri En. Is. Masa anak dara pingitan dulu-dulu memang selalu buat kek ni, tapi tak pernahnya nak jadi. Tang sarang lebah tu memang tak puas hati sokmo. Kalau boleh nak la yang lobang besau-besau, at least takde la lebah yang hinggap kat dalam kek ni lemas kan kan....

Agak2 jadi tak kalau rope adunan dia macam kat atas tuh? Kita tunggu jer la petang nanti yerk. Kalau ada rezeki korang semua, kita jamu mata ramai-ramai sesambil pekena teh o kurang manissssss.....hahahaa 

Daaaaaaa.... aku nak pi kemas rumah rumah dan lipat melipat kain baju pulak ni.  

13 comments:

kakcik berkata...

Sampai hati bagi jamu mata je.. bagi la jamu tekak sekali. :)

az rina a.k.a jaijina berkata...

kak ain, nnti anti skit kat rina yek, hehehe..

Ain berkata...

kakcik: nak buek camno kakcik, kita dipisahkan jauh beribu batu....

hukhuk....

Ain berkata...

rina: kalau jadi, akak kasi resepi udah la yer kat kamu, kalau pos karang hancuss pulak kek ni nanti...

[-suziey-] berkata...

waaaa pndainya buat..huhu kt xpndai n xtau lgsung nk buat..hehe:p

Ena berkata...

nampak cantik je walaupun lom siap lagi.. InsyaAllah.. jd tu.. nak sikit!!! hehe

ena lgsung tak pernah cuba buat sbb anak2 tak suka termasuk pak nye jugak.. kek coklat je yg dorang sokmo tak reti2 nak kata tak suka.. mrmmmmm..

Ain berkata...

suziey: ain tak pandai jugak suziey, tapi ain suka terai sampai jadi...

resepi carik jer kat tenet....

hehehe...

Ain berkata...

ena: kek gula hangus ni feberet ain masa budak2 dulu, anak2 ngan en. somi tak tau la suka ke idak sbb dorang tak pernah lagi makan hasil air tangan ain....

actually ain pun ada plan nak buat kek coklat jugak, barang semua dah ready dah, tinggal nak baking membaking jer....

kek coklat memanggg sedapppp kan...

E.d.Y berkata...

buat lebih sikit yer..hehe

nza berkata...

mintak ckit...yum..yum....

Softtouch [Hanim] berkata...

kalu dkt sy dah ketuk dah pintu umah ain mintak sikit kuih tu nnti

Kuasai minda berkata...

Adunan tu nampak macam dah sedap dah tu....
Tunggu jadi kuih je, pasti lebih sedap.

Zaidah berkata...

klu dah siap jangan lupa review tau...nak tahu jugak kek ain jadik sarang lebah ker atau sarang labah2...hehehe...jangan marah yer ...gurau....

Related Posts with Thumbnails