Khamis, 29 Oktober 2009

ABANG DANISH UDAH BOTAK

Balik kerja petang semalam terus bawak danish gi kedai gunting.

Bila cakap kat dia nak botakkan rambut, dia senyum ceria....

Seronok pasal dia dah tak perlu nak garu-garu kepala...

'ready untuk dibotakkan'

Dekat 10 minit menunggu tapi aku tak kisah janji danish botak. Dan yang paling penting KUTU-KUTU itew mesti dihapuskan jugakkkkk!!!!

'misi bermula'

Pstttt masa tunggu amoi ni nak botakkan kepala dia, elok jer kaki dia kat bawah kan. Bila amoi ni dah start operasi, tiba2 kaki danish terangkat ke atas. Adoiiiyaaa, takut ke Danish?? 

'misi berjaya'

Aku sebenornya kan tak bape suka tengok anak bujang aku nie berkepala botak. Sebabnya bila dia takde rambut, dia nampak cam naugthy ckit..... huhuhu.... 

Jangan la lepas ni kepala danish kena serang lagi..... Weiiii kutu, kot ya pun ko nak merayap tak tentu hala, jangan ler atas kepala anak aku.....pi la lepak kat kepala anak orang laen. 

Sebagai langkah berjaga-jaga, aku carik ubat kutu kat farmasi. Shampoo A-Lices nie rege dia 13 henggit. Ainie, ain dah beli dah nie, tapi sikat kutu plak takde. Nak kena carik sikat kutu la pulok jawabnya..... 

Shampoo ni takde la aku sapu kat kepala danish tue. Nak buat ape lagi, kan kepala dia dah botak. So syampoo ni utk kegunaan aku ngan hubby kot kot ler KUTU HARAM tue berkenan kat kitaorg plak nanti.

17 comments:

honeylanz berkata...

xpe. nnt leh tumbuh rambut baru. tetiba kepala pun rs gatal nih..heheheh

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dear Kak,
Alololo..

botak juga akhirnya..

tak pe kak..
rambut akan tumbuh jugak..

hehe..

sis_nita berkata...

encem dah..

dah mcm pemain selangor yg botak tu..

t besar leh laa jadikk pemain SELANGOR yerr..

*larikkkkkkkkkkkkkkk*

yg penting tetap encem..

shi3la berkata...

its ok lah dear...bebudak cepat tumbuh rambutnyerr..encemm aper Danish tuhhh..dan dan nampak kening diyer melentik lebat kau..hiks

nanti belikan diyer topi ker untuk diyer pakai biler gi Jalan-jalan..baru macho..huhu

Nida berkata...

Bab kutu atas kepala ni memang sensitif.... kalau anak lelaki boleh ler dibotakkan... kalau anak perempuan?????hehe

ummumishkah berkata...

baik nyer danish serah kepala yer.. :)

ibu_arifa berkata...

alahai..kesiannyer..tak pe janji Danish tak lagi menjadi mangsa haiwan2 berkenaan.. shooh ko kutu!!

bintangku berkata...

abis lar sudah kebun kutu2 tu... hi hi hi..

botak nmpk cute lak... :)

Mama Qaseh berkata...

Comell la Danish Ain hhe..
Hope kutu2 pi laa hinggap kt bdn kucing ker..dog ker hehe..
Tkyah singgah kt pala budak2 cian dorang kan..

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: gatal gak ke?? hehehe.... takkan cepat nau terbang ke sana... very the magic lor...

LOL: nasib baik boboy kan dearie, kalau tak mak nanes oooooo....

sis_nita: kalau danish jadik pemain selangor, jawabnya menangis air mata darah ler sis nita kiter...

kalah dan tak mungkin akan menang pasal mama dia dan kasi rasuah awal-awal.... hehehe...

Mama-Danish & Sarah berkata...

shi3la: tak sabar aku nak tunggu rambut dia tumbuh....baru nampak behave sikit...

rasa cam nak pakaikan dia rambut pelesu jer wat sementara waktu nie....hahhaha....

Nida: kalau anak pompuan, jawabnya kita la yg kena carikan...

terkeluar ler bijik mata nak hapuskan kutu kat kepala....hihihi...

ummumiskah: masa kecik dulu memang dia takot gi kedai gunting...

dah besar nie takde la takot2 lagi....

Mama-Danish & Sarah berkata...

ibu arifa: akak yg paling risau sbbnya takot berjangkit kat kepala kita plak....huhuhu...

bintangku: cute ke??? amponnnnn.....

janji kebun kutu tue dah dibinasakan....hehehe..

mama Qaseh: kalau boleh nak binasakan terus kutu2 nie...

takmo kasi dia singgah kat mana2 lagik dah....

Softtouch [Hanim] berkata...

alamak ain danish dpt kutu kat taska yer..takutlah plak sbb sy pun anta anak kat nursery...kene berjaga2 nie...yg anak sy xsuka plak botak..pernah jgk ckp kat dia nak botak kepala tapi beria2 dia xnak..

ala ain nmpak muka je notti tp danish xnotti kan...danish abg yg baik..thanx kongsi info pasal shampoo tu..kot2 turn anak sy plak..eiiii takut..minta dijauhkan...

MAMADANISH78 berkata...

hahhaaa....botak akhirnya danish...teringat masa danish mamaD botak dulu...marah dia...sampai sekarang kalau g kedai gunting..awal2 danish warning taknak botak tau...ekekeke..
tp danish ain still encem ape...tak noti pun..
tp sbenonya kalau diaorg ni botak..lagi senang kita nak urus...kan...?

CatlinaFly berkata...

cam mawi! :)

Mama-Danish & Sarah berkata...

Hanim: budak2 kalau antar taska memang mudah kena sbb dorang kan tido kat sana. waktu tido tue mungkin kutu tue merayap kat kepala orang lain...

nasib baik anak kita lelaki kan, kalau pompuan lagik susah... tak boleh nak botakkan dan terpaksa carik sendiri kutu tue...

MamaD: betul cakap akak, senang nak urus sbb dah tak payah letak minyak dan sikat rambut dia....

Catlina: hahaha.... kepala jer la kan..

eima berkata...

anak aku pun dah ade telur kutu .. harus cari ubat nih nk bubuh atas pala aku ... risau .. risau ...

Related Posts with Thumbnails