Isnin, 26 Oktober 2009

YANG HANGIT DAN HANGAT SEMALAM....

Abaikan tajuk yang sangat tak boleh blah tue...

Sentappp betul kan...

Psttttt aku nak citer nie..... memang hangittt lor

Alaaa pasal lontong ngan telur basi ari tu ler...

Pagi semalam, aku singgah warung akak tue...

(hahahhahhaaa....ari tu selamba jerk panggil dia makcik kan, kes tak pueh ati punya pasall)

Dah ler beratus kali berkira-kira nak singgah ke tak, at last singgah jugak...

Aku bukan takott tau, cuma tak sampai hati nak malukan kakak tu depan customer lain...

Tak suka la tabur-tabur pasir dlm periuk nasik orang nie...

Masalahnya, selagi aku tak cakap, selagi tu hati aku rasa tak tenteram....

Sooooo kuatkan semangat, singgah jugak ler....

Lepas tengok customer dia dah takde, aku pun susun la kata-kata...

Aku: Kak, lontong yang saya beli ari tue, telur dia masam la....

Akak Lontong: Eh ye ke? takpe la akak ganti telur lain ya

Pastu terus aku diammm....

Aku sangatt sakit hati tau sebab dia takde pun nak mintak maaf ngan aku.

Kalau takat telur rebus sebiji tu, kat rumah saya pun berlambak kak, sampai expired lagi tak termakan....

Tak faham aku dengan sikap orang berniaga mcm nie...

Dah la tak pernah nak akad jual beli...

Asyik-asyik aku gak yang cakap kat dia "saya beli"

Mencikkk tau!!!! 

Tak nak singgah, kadang aku kesian gak ngan kakak nie sbb dia ibu tunggal...

Susah payah bangun pepagi carik duit nak tangung anak2 dia....

Takkan sbb kesilapan kecik tue, aku nak hukum dia kan...

Entah ler, penat otak aku nak fikir......

Kalau korang la, korang wat camne??

Blacklistkan kedai dia ke???

*****************************************************************************

Apa plak yang hangat semalam yerk!!!!

Pasal Ganu berjaya kalahkan Selangor ke???

Ohhh tidak!!!! Berita itu udah basi dong!!!!

Sabar sis_nita yerk...... takmo nanes-nanes balik peti ess okeh....

Yang ini lagik hangattt..... sehangat goreng pisang panas sis aryanni tu ha!!!

Tapi pada aku jer ler.....hahaha......

Alaaaa sebenarnya adik aku yg en. somi dia kat arab saudi tu dah confirm pregnant anak ke dua...

So next year, InsyaAllah dapat la sorang lagik anak sedara....

Bak kata ainie bertambah la lagik dua sampul duit raya......qiqiqi....

Itu jer la citernya.....

 

15 comments:

Tanpa Nama berkata...

hmm kalu has dah blacklisted dah kedai akak tu... x nak la.. nnt sakit perut ke apa ke...

Ain berkata...

honeylanz: kita tengok apa komen dorang nanti...

ain akan ikut kata majoriti samada blacklisted ke tak???

tapi dlm hati nak mcm dah senaraihitamkan sbb kesihatan kita yg paling penting kan....

Dearie Pearls berkata...

Dear Kak,
Kes kak telur masam tu mcm tue je?

kesinambungan dialog?

Hehe..

Unknown berkata...

kalu i ...i kasik tau..kekadang peniaga dia tak tau & tak sengaja...tapi kalu lepas kt bg tau dia kerek...bley blah terus blacklist...

tak leh nak jg hati org sgt...sedangkan depa tak tau nak kesian diri sendiri...

kalu keracunan saper yg susah...hubby pernah termakan ayam busuk...tapi peniaga ok dia kata tak yah bayar...huhu

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

kalo sy x gi dah...serik...huhuhu

Nida n' Hanafi berkata...

Nasib baik dia nak ganti...sebab kadangkala peniaga ni kerek, taknak mengaku salah... dah lah taknak ganti, kata kita yang salah lak...

p/s: pernah tunggu KFC sampai 1 jam, yang diorder tak sampai2... pastu bila kita tanya dia leh buat tak tau, kata itu bukan shift mereka...geraaaaammm!!!

bintangku berkata...

kalo sha lar kan... dah pangkah dah kedai tuu... kite dah repot, dia buat endah tak endah jerk... cam tak der per jerk... kompom kene pangkah.

ZIG berkata...

laki sape yg duk arab tu jue..

nita berkata...

alaaa..

kak dah okehhh..

sbb..

LV ruless mlm tadi.. ehehe!

you'll never walk alone.. :P

ainie aziz berkata...

nak ganti telur tu balik?? ada ke patut cakap camtu. mintak maaf la kan. kalau aini mmg blacklist terus sbb bila dah geram, yang sedap pun dah jadi tak sedap.

btw, selamat mengumpul duit raya bebyk utk raya next year k! hahaha!

Unknown berkata...

aii aini.. maceh sgt sudi sggh umah i ye..
danish n sarah p0n same hensem n comel amat..
pasal akk meniaga tu, toksah amik hati lah..
besalah.. yg penting kite jek inform kat dia yg mane basi @ jmpa ape2 mende ke.. mayB peniaga tu jenis yg xreti nk maap2.. okeh..

Ain berkata...

LOL: Dearie, memang itu jer dialognya...

akak malas nak panjangkan citer, tak sedap dan tak selesa pulak rasanya...

yg penting apa yg ingin diluah terluah sudah...

terpulang la kat akak tu nak berubah ke tak nak kan....

yang pasti akak dah malas dan tawar hati nak beli dr warung dia....

Posh76: betul tue...

kalau kita yg sakit ok lagi, kalau anak2 yg sakit tak ke haru biru mata hitamku....

Nadia: nak cakap serik tu ada la jugak, tapi memang dah tak berselera dah nak makan dr warung dia....

Ain berkata...

Nida: ain pernah jugak kena sekali dekat KFC....

ada besi penyental periuk kat dalam ayam hubby...

bila report kat manager dia, dorang gantikan dengan set yg baru....

nasib baik hubby punya, kalau anak2 punya tak tau la nak cakap apa....

Bintangku: sha, niat dihati memang nak pangkah....

bila dah makin ramai penyokong nie, jawapannya pangkah pangkah pangkah....

baik kita bagi rezeki kat orang lain yang lebih ikhlas dan jujur berniaga....

Ain berkata...

ZIG: Gie, yg duk arab tue mak Itie punya hubby....

dah setahun lebey kerja kat sana...

sis_nita: luv u sis...

jangan ambik ati tau....

saje nak gurau-gurau manja ngan akak...

Ain berkata...

ainie: harus tahun depan color merah jadik color ijo erk....

keji kan..... hehehe.....

(buat anak sedaraku sumenya....doakan cek ngoh murah rezeki tahun depan, mana tau color merah leh jadik color biru....)

mamamiera: thank u singgah teratak buruk kita nie... terharu sesangattt..

anyway dah lama maafkan akak tu sebenarnya, singgah ari tue pun just nak bagitau dia jer kot2 terkena kat orang lain plak lepas nie...

harap2 dia jadikan sempadan....

Related Posts with Thumbnails