Ahad, 11 Oktober 2009

MASALAH PERKUMUHAN SI DIA.....

Aku sedikit gusar dan bimbang.....nampaknya masalah yang menimpa Catlina dan jugak Min turut menimpa aku, cuma situasinya ajer yang berbeza.

Catlina dengan masalah baby E-ein yg kerap membuang air besar. Min pulak dengan masalah Arifa Dalila yang membuang air besar dgn najis bercampur sedikit darah.  

Dan aku sendiri......dengan masalah Maisarah yang lebih seminggu masih jugak tak buang air besar....

Malam tadi aku bawak dia ke klinik. Menurut kata doktor usus dia memang dipenuhi najis dan perut jugak sedikit kembung. Yang sedihnya walaupun dah bagi ubat yg doktor kasi, keadaan dia tetap sama. Syukur jugak dia tak meragam maupun menangis, kalau tak, tambah tak keruan aku jadiknya.......

'Pilihan pertama'

'Pilihan kedua'

Sekiranya, sehingga esok dia masih berkeadaan yg sama, aku akan mencuba pilihan kedua. Melancarkan peluru berpandu yg memang dah distandby oleh doktor bila ubat minum tidak menunjukkan sebarang kesan..... 

Semoga segala usaha dan ikhtiarku berjaya...........aminnnnnn

10 comments:

ibu_arifa berkata...

adui..kesiannyer...dah bg mkn jus oren ker kak? or buah2 han lain2 ker..pisang,betik, prun..dalila dulu pernah mcm ni, tp 5 hari saja..mmg risau sbb dia mkn byk tiap2 hari..last kalah jugak dgn prun sun sweet tuh..
hope sarah cepat baik yer..jgn lah lama2 gitu...risau kami para2 ibu nih..

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

saya pun setuju ngan cadangan ibu_arifa tu kak...cuba akak bg sarah mkn buah2..prun sun sweet tu lg ok saya rasa...moga2 sarah cepat sembuh...

Zareda Norman berkata...

yerlah cuba bagi buahan buahan atau jus, kengkadang ribena oun jalan gak

ainie aziz berkata...

mana tak risau ek. seminggu tak 'buang'. betul tu ain...lenkali try bagi minum/makan prun tu.

honeylanz berkata...

mkn buah oren ke pisang ke..

Mama Qaseh berkata...

Alahai ciannya Sarah..dulu Qaseh pn pnh jd camtu jgak tau Ain..memg risau sgt2 susah nk mmbuang smpkan kua darah ngn najis dia..
Rmai suh tukar susu tp saya gigih usaha cara lain cth bg mkn prun,pisang selain bg ubat yg doktor bg..tp ubat air msuk bontot tue tk smp ht kan nk bg byk kali..Tp tk lma dh nk msuk 2thn Qaseh dh ok dh blh buang cam biasa siap syum2 lagi pas dia ckp mama dah yak..
Hope sarah cpt baik yea sayang..

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dear Kak,
Cant imagine..
LOL yg membaca pun dah gusar apa lagi seorang ibu..

Softtouch [Hanim] berkata...

anak sy pun pernah alami masalah mcm tu. Bila dia nk berak jer berak dia keras sbb dah lama xberak kan...org kata bg mkn grape water..sy pun bg jgklah..

Mama-Danish & Sarah berkata...

Ain to all: terima kasih banyak2 atas pandangan dan jugak idea2 yang kengkawan berikan....sungguh aku sangat2 menghargainya...

ila@cantekmama berkata...

la cian baby kena camtu..buase sy pon buat cam Hanim,bg gripewater..agak2 dlm 2hari x buang air besar bagilah..pastu biasenyer diaorg akan oklah..

Related Posts with Thumbnails