Jumaat, 26 Februari 2010

RUMAH TERBAKAR......

Semuanya sudah ditakdirkan...

Betul la kata orang, jangan bermain dengan api..... waktu kecilnya menjadi kawan, bila besar ia menjadi lawan..... 

Siapa sangka, petang semalam rumah mak sedara hubby hangus dijilat api....

 'pandangan dari sisi'

 
'sebahagian dapur'


'dapur kering'

 'beranda yang selamat'

Tiada apa yang dapat diselamatkan melainkan mereka hanya tinggal sehelai sepinggang....

Kejadian jam 3.30 petang  itu dipercayai berpunca dari anak kecil yang bermain pemetik api....

Keadaan cuaca panas serta berangin memudaratkan lagi keadaan.... 

Syukur juga kejadian semalam tidak melibatkan sebarang kehilangan nyawa.....

Satu pesan aku, awasilah anak-anak kita walau dimana sekalipun mereka berada...

Semoga kejadian ini memberi pengiktibaran buat semua...... 

p/s: takziah untuk sahabat blogger aini atas kembalinya fil beliau ke rahmatullah rabu lepas. Al-fatihah untuk arwah.

28 comments:

nza berkata...

Masyallah....semoga family yg menerima musibah itu sabar n tabah.....

ninie's corner berkata...

dlm keadaan cuaca panas skrg ni...mmg kena hati2...api, kecil2 mmg le kwn....tp bile dah beso..........uh...takut...........

Asz berkata...

ya Allah ... nasib baik xde yg menjadi korban, harap keluarga mangsa sabar ngan ujian ini ...

ibu_arifa berkata...

hui..kesiannyer.. nasib baik dak de sesiapa yg tercederakan..

~aSHa~ berkata...

musim panas2 ni lagi la cepat merebak...sib baik semuanye selamat..itu yg penting...nyawa...tak leh berganti...

semua ini ujian dari Nya

ibu_arifa berkata...

TAHNIAH..akak menang temp ke 2 contest babies n kids tuuu...yey!!!

Nida berkata...

Salam Ain..

Nasib baik tiada nyawa yg terkorban masa kebakaran tu... Ini ujian dari Allah..semoga mangsa bersabar

p/s: hari ini besday Nida... Nida ada anjurkan giveaway.. join ye

Syuhada Kamal berkata...

nasib baik takde yg terkorban ye kak...bahaya main api ni...

♥Azie♥ berkata...

ya allah..mudh-mudahan rezeki dorang murah..xde apa yang selamat ke ain?

Ain berkata...

kak nza: sedih tengok keadaan dorang kak...

dah la ramai jugak penghuni rumah nie, dengan anak-anak keciknya lagi...

harap-harap dorang semua tabah...

Ain berkata...

ninie: semuanya dah ditakdirkan...

sekali tengok kadang rasa cam tak percaya... tapi hakikatnya memang itu la yang berlaku...

moga jadi pengajaran pada kita semua...

Ain berkata...

asz: thanks asz singgah ini...

moga dorang sekuat asz...

semuanya sudah ditakdirkan....

Ain berkata...

ibu arifa: syukur sesangat semuanya selamat...

harta boleh di cari tapi nyawa tiada galang ganti.....

Ain berkata...

asha: cuaca panas dan berangin yg buat api cepat merebak...

mujur jugak cucu mak sedara hubby yg kecik tak tido atas katil waktu tue...

kalau tak tuhan jer yang tahu nasibnya macam mana....huhuhu...

Ain berkata...

ibu arifa: thanks min...

akak pun tak perasan sbb tak sempat nak singgah blog kengkawan...

nanti akak gi tengok ya...

Ain berkata...

nida: happy birthday to you dear....

moga dilimpahkan kebahagian dan terus dimurahkan rezeki.....

nanti ain join giveaway nida tu k..

Ain berkata...

syuhada: sebab tu kita kena sentiasa pantau aktiviti anak-anak kita...

untuk ayah yang merokok tue, pastikan letak pemetik api ditempat yang tak boleh dicapai oleh anak....

bahaya kalau anak2 ambik dan wat main...

Ain berkata...

azie: sebijik telivisyen jer yg sempat dorang ambik...

api cepat sangat merebak sbb cuaca panas...

LYaFRINA berkata...

ermmm...
malang mmg x berbau..
api tu.. kecik2 mjadi kawan..
Besar2 mjadi lawan..
Harap2... family mak sedra ain tu tabah n redha menerima ujian ini..
harta blh d cari.. tp nyawa.. kalu pergi tiada ganti..

Zareda Norman berkata...

Ain

mujur tiada kehilangan nyawa.. jadikan iktibar

mamalieyna berkata...

Masyaallah..kesiannya family mak sedara hubby ye..musim pns kan skrg..mudah sgt berlaku kejadian macam ni..

nasib la takde kehilangan nyawa..apa2pun harapnya mereka dpt bantuan segera!

Softtouch [Hanim] berkata...

alahai..siannyer mak sedara hubby ain...nasib baik xbabitkan kehilangan nyawa..igtkan puncanya litar pintas tp sbb main pemetik api je yer...bahaya lah..takut

kakzie berkata...

semoga mereka tabah dengan takdirNya....

Ain berkata...

lyafrina: musim panas mcm ni memang kena lebih berhati-hati, usah kata main pemetik api, baling puntung rokok pun dah boleh jadi kebakaran....

harapnya dorang semua tabah kan....

Ain berkata...

kak zareda: tu la, nasib baik semuanya selamat.....

Ain berkata...

mamalieyna: alhamdulillah, JKM hantar bantuan segera...

masa akak sampai tu dorang dah siap hantar bantuan asas seperti tikar, kain batik susu dan banyak lagi...

tahniah untuk JKM Kerteh yang pantas bertindak....

Ain berkata...

softouch [hanim]: malang tak berbau kan...

kena terlebih hati2 bila musim panas macam nie....

Ain berkata...

kak zie: harapnya macam tu la kak...

Related Posts with Thumbnails