Ahad, 7 Februari 2010

ROTI PARATHA - SEDAPPPNYAAAA

Dah breakfast ke semua??? Cuti-cuti hujung minggu macam ni mesti korang tengah syokkk layan mata kans.... Jangannn macam tue, nanti rezeki larik tau.... Bangun!!!!!!!

Ni aku dah siapkan breakfast untuk korang semua..... Gerenti sodappp hingga menjilat jari. Apa tunggu lagi??? Pi cuci muka, gosok gigi dan mandi cepattt!!! 

Menu kita pagi ni aku nak kasi korang rasa roti paratha nie. Cicah sama itu kuah kari. Mabelesss I cakap U... Kalah roti canai mamak yang hubby aku selalu beli tue. Dia punya roti kans, gebusssss giler. Kalau makan sebijik memang tak cukup, mesti nak tambah lagi dua.... hahaha....

  

Ini roti bukan aku bikin sendiri ya. Aku tukang goreng jer. Kalau korang nak pi carik kat pasaraya. Make sure jenama dia KARTS ya. Jenama yang memang diperakui sedappp dan berkualiti.

 
Buat stok kat rumah bebanyak pun takpe sebab roti ni tinggi dengan sumber tenaga. Tak caya? Tengok nie.....

 

Kalau macam kering idea nak sediakan bekfest apa untuk anak2 kita pagi2 taim dorang nak gi sekolah tue, goreng jer roti nie. Tak sampai seploh minit leh siap. Takde kuah kari pun takpe tau awak, makan camtu jer pun sodapppp. Nak lagik sodapp goreng gunakan planta...nyummmmm....nyummmmm....

Dah la, aku takmo citer banyak-banyak lagik dah. Wat kecur air liur aku jer tau... korang jangan lupa makan ya.... Penat aku goreng untuk korang nie...  

10 comments:

cheqna berkata...

bagi yg takut gems..mesti tak mo makan kan kak...

Ain berkata...

cheqna: gems tu gemuk ke?

kalau makan sebijik takde gemuknya cheqna, goreng pun pakai planta cinonet jer untuk basahkan kuali....

sedappp tau....

roti canai mamak lagi wat kita gemuks....hehehe....

♥Azie♥ berkata...

macam roti canai kan ain...mesti garing masa goreng

Ain berkata...

azie: macam roti canai tapi sedap lagi dari roti canai....

bila goreng dia jadi garing tapi tekstur dia tetap lembut dan gebuzzz....

kena cuba tau azie, memangg puas hati dan berbaloi-baloi....

nza berkata...

sedap tuuuuu....lapar la pulazzz..

Ain berkata...

kak nza: memanggg sedappp kak....

cuba la kalau tak caya....

LiNda berkata...

Ain...

Roti Paratha satu ! kuah kari aaaa...

Teh tarik satu !


Jangan lambat tauuuu...

Syuhada Kamal berkata...

sedapnye...terliur tgk..hehe..bleh gakla try jenama karts ni..sy selalu makan yg jenama kawan tu..best gakla..sesekali tukar selera..:)

Ain berkata...

sis linda: akak lambat sangat order lor.....

roti paratha sudah habih maaaaa.....

itu kanak2 ribena sudah borong semuaaaaa....

Ain berkata...

syuhada kamal: cuba la dik....

akak gerenti syu mesti suka....

Related Posts with Thumbnails