Khamis, 8 Julai 2010

Bila Ke Pantai.......

 'pantai paka yang mendamaikan'

Selain dari main pasir, ini adalah aktiviti yang wajibb anak-anak aku lakukan...........


Mari kita carik kulit kerang.....


Kita kutip banyak-banyak.....


Taruk dalam bekas nie.....
 

Ini dia taukenyaaaaa.....


Sebelum balik kena pulangkan kulit kerang ni ke tempat asalnya. Mama cakap tak boleh bawak balik rumah. Nanti kulit kerangg ni nangis sebab terpaksa berpisah dengan ibunya.....

p/s: anak-anak aku tak pernah mandi laut sebab dorang takut dilambung ombak....... 

32 comments:

LYaFRINA berkata...

bestnya g pantai.. lya pon x pernah lg bg asya mandi laut.. lg pun bimbang sikit dgn keadaan laut skarang,,nmpak tenang.. tapi..skali zassssssssssss...

main tepi2 je la...

**comel si sarah btudung..ok j dia, x buang plok ain..

Ain berkata...

lya: tu la, anak2 ain memang takutt ngan ombak....

pantai paka ni tak boleh mandi....tak sesuai..

sarah dah biasa ngan tudung lya, kat rumah pun kalau jumpa tudung dia ambik dan pakai....

psst, since umur dia 2 tahun dia dah pandai pakai tudung sendiri tau.....

mamalieyna berkata...

laaa sayangnya..taknak mandi laut..mybe besar sket nnti, ok kot ye..

Bijaknye..simpan balik tmpt asal ^_^

kakzie berkata...

teringat masa kecik2 dulu..kalau balik kg gi pantai kat kampung mesti cari remis ngan tijing...cari ramai(kita ramai sepupu)dapat dekat sebaldi.balik umah tok rebus duk atas geghey makang ghamai2...bestnya masa tu

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

waaa....nak balik kampung dungun...windduuu...huhu

Ain berkata...

mamalieyna: tu la, budak2 selalunya mesti nak mandi kan....

dorang berdua lebih suka kutip kulit kerang....

actually, ikutkan danish dia nak bawak balik kulit kerang tue, tapi abah dia tak kasi....

nak elakkan dia mengamuk tu yang ain cakap gitu....

berkesan jugak....hehehe

Ain berkata...

kak zie: tijing tu macam mana rupa dia erk?

ain pernah sekali jer kutip remis...

4 tahun lepas kalau tak silap...

memanggg seronok....

Ain berkata...

nadia: balik kampung tak pernah singgah paka pun....

huhuhu.... majuk ah....

kakzie berkata...

tak ingat la ain..tp dia macam remis gak cuma lupa size dia samada kecik dr remis atau besar dr remis..

kalau remis kita korek pasir gigi2 pantai leh dapat kan,tp tijing ni nak cari dia kena duk ke tengah sikit.kena menyelam ar nak kutip dia.

tp tak sedap mcm remis sebab bila mkn dia macam berpasir sikit.

penjejak maya berkata...

salam,

kalau takut dilambung ombak jangan berumah di tepi pantai..

Ain berkata...

kak zie: selalunya kena rendam satu atau dua malam, baru boleh masak kan....

kalau tak mesti berpasir....

Ain berkata...

penjejak maya: kalau nak buat rumah jugak, kena la letak benteng tinggi pokok kelapa kans....

hehehe....

~aSHa~ berkata...

my danish n maisarah pun takut mandi laut...mula2 je la..lepas tu ok..

pandai psiko anak jgn bawak balik kerang..eheheh

Cik_daya berkata...

lam tak pi pantai... rindu bunyi ombak...

lily lotus berkata...

senang anak tak suka mandi laut. hehe..kalau tak jenuh nak bersihkan

LotsOfLove-Pearls berkata...

Dearie Kak Ain,

alalala..
comelnya Sarah kutip-kutip kulit kerang..

sangat ayu dengan set 'pink'nya..

*bestnya boleh lepak2 tepi pantai..
tenang dan mendamaikan..

[-suziey-] berkata...

ooo pantai paka kt terengganu tu ke?

hiks..bestnye kutip cengkerang..pastu color ngn water color..heheheh:p

Nida berkata...

anak2 Nida pun suka kutip kulit kerang... bila tengok gambar ni, rindu ler pulak saat tu... sini tak sempat nak kutip lagi... cuaca sejuk memanjang..

LanaBulu berkata...

Ye lah tu..kerang menangis...
haaa..
sebenarnya..semuanya tu buat semak rumah je...
silap2..dalam kereta lagi dah bertabur...
hee

Softtouch [Hanim] berkata...

mmg damai jer ain..bestnya laut dkt ngan umah...comel jer sarah kat pntai tu...

kerang nangis?bkn ker tinggal kulit jer..dah xde nyawa dah pun..he he he

suri berkata...

hahhaa.npe nak takut lambung omak.masa kecik2 kena ajar dia berenang.nnti klu ada kcmas blh bantu org. hehee

nza berkata...

sronok 3X.....rindu pantai....
sweet je 2 kanak2 rebina tu....
Betul ain, kulit2 kerang xleh ambil sbrgan cz tu adalah mknan jin...kalu nk ambik kena bc slawat n minta izin dulu....

Ain berkata...

asha: anak2 akak memang takut nak mandi.....

masa bawak gi sekayu ari tue pun, danish main kat tepi jer.....

sarah pulak melalak bila kita bawak dia masuk dalam air....

tapi bestt jugak buli budak2 ni kan.....

lagi dorang tak suka, lagi la akak rasa nak rendam dalam air tue...

hahaha...

Ain berkata...

cik daya: jemput la datang ke paka nie....

best tau....

Ain berkata...

lily: setujuuuuuuuu.....

hahaha.....

Ain berkata...

lol: paling best singgah waktu petang kan.....

fuhhhh, nyamannyaaaaaaaa....

Ain berkata...

suziey: pernah sampai pantai paka ni ke?

ain tak pernah bawak kulit kerang balik rumah....

nanti bersepah....hehehe

Ain berkata...

nida: dah balik malaysia nanti, jangan lupa bawak dorang gie pantai....

dekat jer kan....

Ain berkata...

lanabulu: bijakkk memang bijakkkk.....

itu la motip sebenarnya....

pssst, jangan bocorkan rahsia ni tau....

hahaha....

Ain berkata...

hanim: ain hari2 tengok laut....

ofis pun memandang laut yang luas terbentang....

saja cakap kat dorang camtu sbb dorang pun tahu mcm mana sedihnya kalau tak dapat jumpa mama....

baekkk punya alasan....hehehe

Ain berkata...

suri: kalau nak belajar berenang kena gi kursus sbb mama ngan abah tak reti berenang gak....

lomasss semua dibawak arus nanti...

hehehe....

Ain berkata...

kak nza: thanks atas info tu kak....

tak tau pulak ain kulit kerang ni makanan jin....

huhuhu.....

Related Posts with Thumbnails