Isnin, 30 Ogos 2010

Duit Raya Tadak.....

A big suprise la tahun ni sebab tak sempat nak tukar duit raya kat bank....

credits to google

Baru jer semalam duit raya sampai, hari ni dah habesssss..... 

Terkejut badak aku sebab tahun-tahun sudah melambak-lambak. Cakap jer nak tukar berapa memang dapattt....

Setakat ni yang aku tahu, bank-bank yang ada kat kerteh ngan paka dah kehabisan duit raya, kalau nak tukar jugak kena la serbu bank kawasan dungun pulak rabu nanti...

p/s: anak-anak dengar sini yer, kalau tahun ni mama tak kasi duit raya, jangan salahkan mama. Sila salahkan orang bank.....huhuhu..... 

36 comments:

kakcik berkata...

Tak jadilah kakcik nak bawa anak2 beraya kat rumah Ain! wakakaka.. :)

lily azliyana @ mama zara berkata...

kite pon tak gi tukar duit raya lagi..minggu ni baru nak gi..harap2 ade lagi kat bank area umah tuh..hehe

Ain berkata...

kakcik: muahahaaaaaa....

kalau tak dapat jugak tukar duit raya, nampak gaya kena kasi sampul kosong jer la....

az rina a.k.a jaijina berkata...

iye ke kak $$ nak tuka raya nanti dah abis?! OMG..tahun ni rina kene tuka jugak..sbb tahun lepas tak dapat tuka..

Ain berkata...

lily: kena pergi cepat la dear, tahun ni lain macam sket dorang wat agihan.....

dah la sikit pastu ikut cawangan pulak.....

Ain berkata...

rina: baek gi tukar cepattt....

akak baru jer lepas call bank tengahari tadi....

memang dah habesss dalam masa 1 hari jerk....

al-lavendari berkata...

bagi check lagi bagus !

Ain berkata...

al-lavendari: check company ada la uncle....

bos takmo sign....

hahaha....

mamalieyna berkata...

ada alasan yg baeeek tu..ekeke..eina pun kirim kt mmber jer..akak dia kije bank! hope ada la ..

Fieza79 berkata...

alahai frust la anak2 nnt..hehe mmg kehabisan ehh wang kat bank..meriah btol ye owg tuka wet smpai abis wet tuka yehh...

idah @mama izzya berkata...

mareng idah g maybank kole teganu ramai giler org beratur ada kat 60 org..terus terbantut niat nak tukar..seb baik arini tukar under kampeni ramai2..mujur gok officer tu ktorg kenal..kalau dak maunyer nak bg byk2..kat 3k ktorg tukar..

cimb bank 1 hb baru leh tukar

Softtouch [Hanim] berkata...

alasan baik punya...sy pun xtukar lagi tp xpe sbb abg sy keje bank mintak dia tukar jelah

zue @ annaleeya berkata...

akak pon tak tuko gak lagi nih... hrp2 ader la lagik kan???

cheqna berkata...

ye dop kak eh????
cheqna ingat nak tukar hari khamis sari sebelum raya

Ena berkata...

tu la kan.. ada seminggu lagi tapi duit dah abis... camno tu? tak pe usaha mesti berjaya kan!.. ;D

penjejak maya berkata...

salam,

bagi duit syiling je bia nampak berat sikit hehe..

ninie's corner berkata...

belom tukar duit raya lagi la.....

zareda berkata...

kak zar pun kirim ngan kawan aje.. insyaAllah adalah tu... angpau raya pun dah berlebih lebih ni

Ain berkata...

mamalieyna: kat kl banyak lagi kot, kat sini dah habis dan tak keluar dah....

kalau rabu ni tak dapat tukar jugak, terpaksa la mintak adik ain yang kat klang tu tolong tukarkan...

huhuhu....

Ain berkata...

fieza: agaknya sbb keluaran terhad kot, tu yang cepattt jer habesss....

Ain berkata...

idah: kat paka ni usah kata nak tukor rm3k, rm300 pun lum tentu lepas....

cimb paka pun dah habesss jugak, rabu ni kat cimb dungun baru nak keluar....

kena serbu sana la nampaknya.....

Ain berkata...

hanim: sonot la kalau ada family yang kerja bank kan, takyah susah2 nak beratur panjang, pesan jer dah gerenti boleh dapat....

hehehe....

Ain berkata...

kak zue: cepat gi tuko kak zue, nangis budak2 tak dapat wit raya nanti....

Ain berkata...

cheqna: bakpe yang awal sangat tu cheqna, tunggu jer la hari raya baru tuko....

hahaha......

Ain berkata...

ena: kalau tak dapat tuko kat bank, terpaksa la risik2 ngan orang....

mana tau ada rezeki kan....

Ain berkata...

penjejak maya: budak2 zaman sekarang ni tak pandang dah duit syiling, tak macam kita dulu kan....

sampai ke bawah rumah korek pasir semata-mata nak carik seposen dua...

Ain berkata...

ninie: kena gi cecepat ninie....

Ain berkata...

kak zar: kalau berlebih-lebih, pos ke sini la kak....

ain satu keping belum ada lagi...

hehehe....

Fia Abas berkata...

nak duit raya hehe =)

Ain berkata...

fia: boley2, tapi akak kasi duit syiling la yerk....

duit kertas tak dapek nak tuko....

hehehe.....

~aSHa~ berkata...

sha pun tak tuko2 lagi...ehehehe ikut dan la..ada ada la..takde pun takpe...dah ada stok koleksi duit baru yg sha rajin simpan..

LiNda berkata...

Ain,
sib baik akk abg kak dah tukar rabu aritu .

Fuhh, selamat !

Ain berkata...

asha: rajinnya sha buat koleksi duit....

akak malas.....hehehe

Ain berkata...

sis linda: rabu lepas dah keluar ke?

pesal last week kitaorg call bank bank cakap ahad baru ada....

huhuhu....

nza berkata...

akak awal2 dh booking dgn CIMB bank..so xpyh la g bratur pjg2 nk tukar duit......

Ain berkata...

kak nza: untung kan kalau ada kawan kerja kat bank, booking jer berapa banyak yang kita nak mesti dapat...

Related Posts with Thumbnails