Rabu, 25 Ogos 2010

Danish Beli Mercun Dan Bunga Api

Semalam hajat danish nak beli mercun dan bunga api tertunai sudah..... 

Dari awal puasa dia duk mintak kami belikan, tapi kami buat bo layan. Bukannya takmo beli, tapi abah dia risau bahaya yang bakal datang....

Petang semalam dia nampak sendiri orang yang jual mercun ngan bunya api tu, nak tak nak terpaksa la kami akur kali ni. Kesian jugak kat dia sebab dia puasa penuh setiap hari lately, tapi mama ngan abah tak kasi pun apa yang dia nak....


Ini jer la yang danish beli. Tak habiss pun duit 2 henggit yang mama kasi. Yang sadisnya malam tadi, sarah pulak duk melalak sampai tertidur sebab nak main mercun abang danish. Sabo jer la. 

Sian abang danish tak sempat nak bakar bunga api. Bosan dengar adik sarah melalak tak hengat, mama suruh abang danish masuk. Malam karang ler kalau dapat main pun. huhuhu.....

p/s: seelok-eloknya awasi anak-anak waktu bermain even hanya main bunga api. Malang tak berbau kan.  

14 comments:

~aSHa~ berkata...

sy pun berfikir2 nak beli mende alah ni..takut api terpercik kat baju je...

Ena berkata...

betul tu.. malang tak berbau.. tai kalo tak bg rasa kesian pulak sbb anak2 tak sempat nak rasa nikmat main bunga api macam kita dolu2..

az rina a.k.a jaijina berkata...

kalu munge api nak men boleh tp kene awasi lah, nak² budak kecik kan..padahal org tue pon suke main gak, hehehe..

LYaFRINA berkata...

betul tu ain.. ttp kna awasi time ank nk main bunga api.. budak2 kan.. apa2 pun berhati-hati yer.. kalo mercun ni xdela bahaya.. x mgunakan api kn..

en_me berkata...

kanns..

Softtouch [Hanim] berkata...

dpt pun...mmg kene awasi ain..anak sy abah dia yg awasi..sy plak awasi darissa dlm umah..he he he

Shiela Latif berkata...

ermmm betul tue..shiela sokong bab perhati anak time dia main bunga api even bunga api yang biasa2 tue pun

Zareda Norman berkata...

hati hati main bunga api ya Danish...

penjejak maya berkata...

salam,

yang dalam gambar tu ok tapi pengawasan juga adalah perlu..

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

mama danish dan sarah,,,,,umai nak gak...heheheh

Fieza79 berkata...

btol tu walo bunga api pon da jgk bahaya nya...skrg seriau sgt nk biarkan anak main2 kat luar sbb anak kita tk bakar mercun tp takot mercun bdk2 lain tersesat kena anak kita pulak...huhu lebey baik kurung anak2 dlm umah lg selamat...hehe

zue @ annaleeya berkata...

akak pon beli bunga api dan mercun tuh gak... tuh pon masa anak2 main, akak duk skali... risau tkut terpercik kt baju ker kan????

mamalieyna berkata...

ada org main mercun kt sni..nk kena tgkap ni..hehe...bahaya kalau mercun bukan2 tu..yg pop ni..ok sket la..janji kena pantau lah..tokleh biar main sndiri kan..

nza berkata...

trkenang masa kecik2 dulu xsah kalu xmain bunga api..ttp skrg dh xmcm dulu lg...susah nk dpt n budk2 pn mkn canggih n kreatif.....

Related Posts with Thumbnails