Khamis, 30 Julai 2009

CORNETTO

Kalau semalam bercerita pasal oreo, hari ni nak citer pasal cornetto plak....... sila telan air liur memasing, sbb cornetto tu cuma ada kat dalam peti ais aku jerk...... hahaha...... korang telan air dulu lah ya, kejap lagi balik koje, korang singgah kat stesyen minyak petronas tu, korang beli......

tinggal tiga.....satu dah selamat dlm peruttt

Perangai aku ni sebenornya sama cam anak teruna aku tu...... "Anak Borek Mama Rintik". Boleh pakai ke peribahasa ni erk....... silap2 kang tak pasal2 pulak kena gam ngan dewan bahasa.....Masalah aku ni kans, pantang tengok iklan makanan kat tv tu.... Mula la aku tak senang duduk nak pergi beli..... selagi aku tak dapat makan, selagi tu tak puas hati..... Penyakit keturunan sapa la yg aku ambik ni......

Tapi yg kes cornetto ni lain ckit citer dia..... aku gatai sangat pi ikut cik hubby gi isi minyak kete. Sekali kans, sampai kat stesyen minyak tu, ada pulak la keliwon duk pacak iklan cornetto kat situ..... woooooo terliur aku wehhhhhh...... dan dan tu jugak suruh cik hubby beli....... satu tak main la wehhhh, mana cukuppppp...... Korang tau2 la kan, kanak2 ribena kat rumah aku tu bukan bleh tengok aiskrim...... dorang pun meroyan nak jugakkkk..... Sekali beli pau 4 terusssss..... harus adil dan saksama kan....... sorang satu ler...... 

Skang ni cornetto ada keluar perasa terbaru...... yg strawberry tu.. boleh tahan jugak kesedapannya.....kalau tak caya silakan beli sendiri yer....... Jauh tuuuuu aku nak belanja...

12 comments:

mama idzareef berkata...

sekali 4 tuh..ehehhe.. sib baik eve tak suke askrem..kalo tak jenuh lerr.. ;p

¤(`×[¤_My4_¤]×´)¤ berkata...

wah wah....cam sedap je bunyiknye kak ain...nanti balik nak p singgah seben leben beli ah...ish la die neh...esok ape plak ko nak letak kak?? sure cikedis plak kan :P

Mama Qaseh berkata...

Wahhh 1 dh msuk peyut yea Ain hehe..sgat suke aiskim yea Yang..tp sya tk bpr suke yg manis2 nie tp skali skala pekena pe slhnya kan hehe..

DaKoSue berkata...

igt bebudak jew pantang tgk iklan mak budak pun came huhu

sis_nita berkata...

akak kan..
kalo simpan kat peti es..
alamat tak merasa laa..
sara wawa dah serang dulu..

siti nurbaiya berkata...

I suka yang blackforest, sedap!

neezareef berkata...

wah3..
stock eskrem dier

Softtouch [Hanim] berkata...

banyaknya aiskrim...kalu anak sy dpt ni msti dia suka. Sy eskem kurang sket tp kalu mkanan lain tu, pun terpengaruh jugak...he he he

kakLuna berkata...

aku skrg ni suka mango tango :D

wei, aku tag ko..nnt jwb ek!jgn malas2!

nnt aku x belanja aiskrim :P

Mama-Danish & Sarah berkata...

mama idzareef: tak boleh beli satu....nanti ada yg majuk tak dpt eskrim...

Mya Hanny: Kalau bunyik dia pun dah sedapp.... bila makan tu lagik la meletop-letop....makan tak hengatttt donia akak cakap dik....

mya jangan risau , no n3 ttg cekedisss.....nan adoooo stok tu kat rumah akak....

Mama Qaseh: kalau org kasi ain aiskrem memang tak tolak punya... tapi lepas makan tu kena minum air kosong ler sbb ain pun tak tahan manis gak...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Dakosue: memang sangat2 terpengaruh tau....lebih2 lagik kalau tang iklan makan2 ni...tak tahannnn tengok, dan dan tu jugak rasa nak makan...huhuhu..

sis_nita: elok jugak sis kalau sara wawa tu serang dolu.....itu yg terbaek utk mama dia kans.

ko mana leh makan aiskrim kak, nanti asma tu datang balik, sapa susah.... kitaorg gak yg susah hati tau....

sis, ko suka makan apa erk..... cakap laaaaa, mana tau satu hari nanti ain leh blanjer.... nak tak???

siti nurbaiya: blackforest pun akak suka jugakkk..... sedappppnyaaaaa...

Mama-Danish & Sarah berkata...

neezareef: stok wajib adooooo...senang kalau terasa nak makan tu, bukak peti ais....terus ngapppp....

Softtouch [Hanim]: Danish, meh datang rumah achik ain....ada eskrim utk danish ni... datang tauuuuu...

kakLuna: demi aiskrem yg ko janjikan tu....akan ku rajinkan diriku menjawab tag ko itewwwwww...

Related Posts with Thumbnails