Ahad, 12 Julai 2009

DUGAAN DATANG LAGI...

Tak sampai pun sehari aku nak happy2, sekali dugaan datang lagi. Alkisahnya petang jumaat hari tu tengah budak dua badik ni main, Sarah tetiba jer nangis. Memula aku buat bodoh jer la, sbb dia ni kan manjanya terlebey sikit. Bila dia nangis tak berhenti, aku pujuk2 dan ajak dia mandi. Diam la kejap. Time aku nak pakaikan baju dia, tetiba lak dia nangis lagi. Pekena ngan Sarah ni??? Aku takde buat pape pun, dia nangis jugakkk.....Belek punya belek, aku tengok jari tangan belah kanan dia bengkak.....Ropenya jari dia tersalah urat masa Danish cuba nak peluk dia. Hangin jugak aku ngan Danish sbb tak pandai main ngan adik..... tapi takkan aku nak salahkan dia. Bukannya dia sengaja pun.... benda dah jadi, kalau marah pun bukannya boleh putar balik kan???

Semalam tangan Sarah dah bengkak camni. Dia nak buat pape pun, tangan dia mesti duk ala-ala penari algogo gitew....... tangan mengerekot. Mungkin dengan cara tu boleh buat dia bertahan dari sakit. Bila tunjuk ngan mak aku, mak aku cakap sapu minyak ubat jer..... nanti tangan Maisarah akan baik sendiri. Hubby pun sependapat ngan mak aku. Malam tadi aku ajak hubby gi klinik utk dptkan nasihat doktor lak.... Alhamduillah, keadaan dia tak serius. Kalau dlm masa dua minggu lagi bengkak tu tak surut jugak, baru doktor suruh datang balik utk buat x-ray.

"Agogo"

20 comments:

Miss Izah Mohamed berkata...

alahai.. siannye kat baby maisarah..
abg danish kasar sgt main ngan adik.. hehe

hope tgn sarah cepat2 baik ye mama

Mama-Danish & Sarah berkata...

Miss Izah: ni kira first time anak kena main sampai terseliuh tangan...sebelum ni dorang main ok jerk.. agaknya Danish terpengaruh ngan teakwando yg dia blajar kat skulll... adik lak jadik bahan ekperimen dia..

semalam pun dia tersalah pegang lagik tangan sarah yang sakit tu... melalak sarah kesakitan... jenuh jugak pujuk dak kecik tu berhenti nangis.. yang kesiannya danish sampai kena rotan ngan abah dia... sabar je lah akak..

KV berkata...

kesian sarah. Danish aku pun tak pandai main ngan adik, selalu berkasar sbb nya adik selalu buli dia. Kdg2 aku marah kdg2 kesian jgk kt dia sbb kena marah sokmo.

Miss Izah Mohamed berkata...

lorh sian plak kt danish.. uhuh
biase laa sis.. budak2 mmg cmtu cara mainnye..
adik izah yg 2org ni pn xleh control gk...

tp klu smpai bengkak2 tu sian gk laa..
sarah da laa tecik lagi..
cian dia.. kene kawal skit danish tu, sis.. nant dia kene pukul lg.. uhu

CatlinaFly berkata...

ala ciannye..semoga sarah cepat sembuh ye..

sis_nita berkata...

nampak teruk gak tuhh..
sure sakit yerr sarah..
hmmm..
danish tak sengaja tuhh..
lepas mandi, sapu ngan minyak urut..
insyaallah..

miemiey berkata...

mama,mgkin Danish x sengaja...biasa rr budk kecik cam danish mmg x reti main lgi ngn adik...cian kat sarah...tpi surut dah bengkak cikit...tersalah urut...nti seminggu mgkin ok...cian plak kat Danish kene pukul...hrp2 jdi poengajaran kat DANISH n tak taekwado kan adik lgi....hihi...sabar mama eikkk...

ummi afifah berkata...

kesiannye maisarah..tak pe sikit je tu..

Mama-Danish & Sarah berkata...

kv: danish ni sebenornya sayang kat adik dia... kalau aku bior adik dia nangis lama2 sket pun dia leh bebel kat aku. cuma mungkin kekadang tu dia tak perasan tindak tanduk dia tu boleh bahayakan adik dia... budak2 bese la kan, akal tak bape nak tinggi gitew...

Miss Izah Mohamed: Skang ni akak tak kasi dia main sgt ngan adik dia. bior jer sarah main sorang2...takut abang terkasar lagi.. mungkin bila tangan sarah dah ok nanti, dia leh la main ngan sarah semula....

CatlinaFly: masa memula kena memang kesian tgk dia... tapi hari ni dah semakin ok dah... dah mula lasak balik dahhh..

Mama-Danish & Sarah berkata...

sis_nita: Alhamdulillah kak, bengkak kat tangan dia semakin surut.... pasni leh ajak danish karate lak. Dusssshhhhh....dusssshhhhhhh..

miemiey: danish tu kejap jer insaf bu.... esok lusa dia lupa la kes kena rotan tu... tapi cian jugak la bila tgk dia kena rotan. mama malas la nak gado2 ngan abah dia pasal didik anak2 ni...

ummu afifah: sikit jer kan....skang ni pun dah ok pun tu...

Softtouch [Hanim] berkata...

ala ciannya sarah...abg xsengaja tu...cantiknya bulu mata dia..melentik...cantik besar nie

Mama-Danish & Sarah berkata...

Softouch [Hanim]: danish mmg tak sengaja....masa dia nak peluk sarah tu ain tgk dia rangkul perlahan jer...mungkin sbb sarah tolak balik, tu yang terseliuh jari dia..

ita zakaria berkata...

ciannya dgn tgn sarah tuh, sakit tuh dapat acikita rase... sebaik x serius...

Mama Qaseh berkata...

La ciannya YAng..hope tgn Sarah cpt baik yea sayang..salah urat tue kan..

ibu_arifa berkata...

kesiannyer tgk tangan dia bengkak cam tu.. waa..tak sanggup nak tgk lama2 tgk kecik comel tu jd cam tu..seb baik doktor ckp tak serius.. moga cepat sembuh yer!!

Mama-Danish & Sarah berkata...

ita zakaria: tangan sarah dah baik dah.... yg kelakarnya bila tangan dia dah ok, dia start gasak abang plakk.. suka pukul2 abang dia... sib baik abang tu bior jer adik dia nak buat ape.

Mama Qaseh: salah urat sikit jer....tak yah gi jumpa doctor utk x-ray lagik dah....

ibu arifa: thanks ya dik.... Alhamdulillah tangan sarah dah pulih seperti sediakala..

CuTeMiUt78 berkata...

alahai kesiannya dia... tangan budak ni memang lembut kan.. klu terseliuh skit.. cepat bengkak jdnya.. sib baik tak apa2.. semoga tgn sarah cepat baik ya.. :D

Mama-Danish & Sarah berkata...

CuteMiut78: tu la... nasib baik danish peluk pelan jer... kalau kuat tak tahu la apa jadik.. risau jugak bila dia nangis sakitt..

mamadanish78 berkata...

adat la tu kan..bila tekena mcm ni...
nasib baik tak serius..
hahahaa..ala2 agogo ye...mama dia sempat lagi buat lawak tu...

Mama-Danish & Sarah berkata...

mamadanish78: kalau mamaD tgk sendiri camne sarah jalan lagik lawak tau... dah jadi mcm tabiat plak dia jln ngan tangan ala2 algogo tu... kalau org lelaki yg jln mcm tu, mmg nampak cam mak nyah....

Related Posts with Thumbnails