Khamis, 2 September 2010

Makan Sahur

Entah kenapa, lately dah makin hilang selera nak makan sahur......

Kalau awal-awal puasa dulu, setiap kali sahur makan nasi, sekarang ni ikutkan hati nak minum air kosong dengan makan kurma jer.....

Tapi tu la, kang ada pulak yang fengsannnnn sebelum berbuka. Aku ni dari kecik kalau puasa memang kebulurrrr punya. Sejak dah jadi bini orang ni baru ok sikit. Kalau tak ok pun kena buat ok jugak, kalau tak siapa yang nak masak.....hahaha.....

Nasib baik danish tak ikut macam aku. Walaupun sahur lebih kurang nasi langsung takmo, dia tetap menten bertenaga sampai ke petang. 

Ni kudapan sahur aku pagi tadi, benda lain tak lalu dah nak telan. 

credits to google

Boleh la dari tak bangun langsung macam orang tuuuuuuuuuuu..... dapat jugak pahala bersahur kan kan.... 

25 comments:

kakcik berkata...

Salam Ain..

Alhamduluillah. Sudah Ramadhan ke 23 hari ini. Terlalu cepat rasanya masa berlalu.

Sebagai rekod peribadi, puasa tahun ini, buah tembikai langsung tak masuk ke rumah kakcik! :) (takut anak2 batuk..)

Ena berkata...

eh eh! sama la kita..
ena pun dah bbrp hari ni sahur makan buah tembeikai juga.. tapi tak rajin la nak potong kecik2 cantik mcm tu.. potong sehiris je pastu guna sudu je.. kih kih kih.. pastu minum susu.. tu je.. hubby je makan sorang2..

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

kalau ayu y makan sahur mcm kak ain,sure ayu sakit perut,,,

adeh....tak ngamlah makan sejuk2 like ubi, nagka, tembikai....sedihkan...

mamalieyna berkata...

orang mana yg tak bgn sahur tu...eina pun skrg blur je time bgn sahur nak masak apa..tp WAJIB makan! kalau tak lemah gemalai la kt opis! =P

pagi td goreng nasi jer!

LYaFRINA berkata...

waahhh.. mkn tembikai time sahur.. xpe blh la kumpul air dlm bdan.. xdela fahaga sgt nanti.. lya bab mkn ok j.. tp bab dahaga tu x tahan..

Softtouch [Hanim] berkata...

tahan ke ain mkn tembikai jer..sy paling2 pun air milo cicah ngan roti..tp skrg masih bf anak kene jgk mkn nasi....

zue @ annaleeya berkata...

akak pon sama ain... dah x brapa lalu nak sahur dgn nasi... pagi td akak sahur dgn megi goreng jer... anak akak pon sama tak brape nak mkn nasi... tp akak bg diaorg mkn roti dgn bijirin nestum...

Ain berkata...

kakcik: salam kakcik,

malam tadi baru pertama kali makan tembikai untuk bulan pouasa tahun ni....

teringin sangat....hehehe

Ain berkata...

ena: yang tukang potong tembikai ni, hubby ain....

hahaha....

bini dia tahu makan jer....

Ain berkata...

siti rahayu: ayu, kalau makan tembikai badan akak ok lagi, jangan buah nangka, sesak nafas macam tak bernyawa....

huhuhu.....

rindunya nak makan nasi berlaukkan masak lemak nangka muda plus ikan kering.....

Ain berkata...

mamalieyna: ada la bapak budak tuuuuu.....

hahaha.......

hubby ain memang tak leh makan sahur, nanti siang hari dia muntah....

felikkkkk sungguh....

Ain berkata...

lyafrina: semalam tekak ain dahaga gila....

puncanya makan sahur roti tempayan cicah kuah kari kambing mamak....

terlebih rempah agaknya.....hehehe

Ain berkata...

hanim: harap2 tahan la nim....

setakat ni ok lagi, petang karang tak tau la camne....

yang penting, petang ni dapur ain shutdown, nak gi terjah dapur mil jer....

menantu hantu ni memang kerjanya gi makan sajork, masak memasak yilek...

hehehe...

Ain berkata...

kak zue: besok nak sahur megi jugak la....

hahaha...... fenin dah fikir nak makan apa tau....

pagi tadi danish sahur roti gardenia yang 60 sen tu jerk, pastu dia kunyah keropok goreng....

Tanpa Nama berkata...

Wow... your blog is so interesting. I just wanted to know how do you monetize it? Can you give me a few advices? For example, I use http://www.bigextracash.com/aft/2e7bfeb6.html

I'm earning about $1500 per month at he moment. What will you recommend?

kella berkata...

hai kak ain!!!! hehehe.. rindu kat kak ain jugak.... terharu dibuatnya pepagi nih..
hehehehe.. memang la masih pagi kan kak.. tapi rasa cam best je tengok air tu.. basah tekak.. hehehehe...
pagi tadi kita terlepas sahur lagi! frust sangat! sebab lauk byk buat semalam! bajut nak makan pagi ni, tapi...hmmmm.
petang karang pula berbuka kat rumah makcik pula... hmmm.. lansunglah!

terima kasih kak ain.. :)

Zaidah berkata...

klu zai sahur mcam ain alamatnyer gie bilik air ajelah...pastu kebuluran lapar..belum petang dah berbunyik perut .....

~aSHa~ berkata...

kami pun makan simple hari akhir2 dah ni..roti telur, ayam drummet ayamas...

akak ni mmg suka buah sgt2 ye..

cheqna berkata...

timun cina pagi buta???

nza berkata...

sama la dgn anak2 akak ain...mkn lama mkn xbrselera lngsung...akak maintain jerrr cz mmg xleh sahur mcm org lain..jz minum 1 gelas air suam n 1 gelas coffeemix dr dulu smpai le ni.....

Ain berkata...

kella: mesti syiokkk tido malam tadi ni.....

tak set alarm ke dik?

akak ni asal 4.30 pagi jer sure terjaga sendirik.....

Ain berkata...

zaidah: so far ain masih bertahan lagi walaupun perut dan berdondang sayang.....

Ain berkata...

asha: nampak gaya nak kena pergi borong snek yang ringan-ringan ni....

tak lalu dah kan nak makan nasi....

pssst, akak memang sensitip kalau tetiba stok buah habessss, mula la nak paksa rela hubby gi beli....

buah ni kira snek paling lazatt untuk akak....hehehe

Ain berkata...

cheqna: elok untuk lawaskan perut apa, dah la siang hari kurang air....

hahaha.....

Ain berkata...

kak nza: akak sama la ngan hubby ain, kalau bangun sahur pun mesti minum air ngan makan kurma jer....

masukkk makanan lain jawabnya loya dan nak muntah macam orang peknen....

Related Posts with Thumbnails