Rabu, 19 Ogos 2009

TOPENG OH TOPENG

Harga mask tetiba plak naik melambung.......dah nak jadi barang kawalan lak tu....kelako sungguh....dulu takde pun org pedulik sama itu mask, skang semua sibuk duk cari..... stok kat kedai dan farmasi pun banyak dah habisssss...
Yang sadisnya, kenapa la pembekal ni semua suka sangat ambik kesempatan dekat kita yang memang dah terdesak ni....... kalau mask rege 70 sen dorang jual sampai 7@8 henggit, bayangkan berapa banyak kos nak kena keluar kat situ..... dah la benda ni jenis pakai buang...... bayangkan mak bapak yg ada anak sampai 5@6 orang, kopakkkk la dorang......

Bagi yg mampu mungkin takde masalah, tapi kesian sungguh dekat mereka yang kurang berkemampuan.....mana nak fikir makan pakai anak2 lagi, belanja sekolah lagi, perubatan lagi, mask lagi kan......boleh beli lauk nasi utk makan satu hari tau dgn kos mask ni......

Harap-harap kerajaan dapat fikirkan sesuatu untuk bantu rakyat kan..... kenapa la tak disponsor jer topeng ni, tak pun kasi subsidi ckit ke.....at least kurang la sikit beban rakyat dekat-dekat nak sambut bulan pose ni.....

p/s: korang mcm mana erk........dapat beli mask dengan rege murah ke???


16 comments:

honeylanz berkata...

has ada stock. guna mask yg N95 tu. beli ms mula2 dulu. dlm rm5 satu. now dah rm20 kut

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

kat kl nih pun da mahal skrg...huhuhu
dah ler payah nak beli....asyik abis je... :-S

afsal_8281 berkata...

kalo pun mak bapak yg mampu
sungguh tak masuk dek akal
satu musk yg harga biasa 70sen
mendadak smpai 7 @ 8 hengget
melampau la tu

apa pun kesihatan kena dijaga
cuma jgn la ada yg mengambil kesempatan kan

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: kat rumah ain pun ada stok mask yg masih elok lagi, jadi tak la terasa sangat....

bila rege dah naik berganda-ganda ni, niaya kat sume org..... nak tak nak terpaksa beli jugak....

nadia: agaknya sbb permintaan dah melebihi penawaran.....tu yg jadik mahal dan susah nak dapat tu.....

hahaha.....tetiba terkeluar teori ekonomi plak akak kan....

afsal 8281: kalau rege gula yg naik, leh la kita kurangkan gula dlm makanan, kalau rege mask yg naik, takkan takmo pakai mask plak kan....

gawattttt......gawatttttt....

atie berkata...

Akak beli yang biasa tu RM5 dapat 5 kat kedai dalam hosp ampang puteri nun

Mama Qaseh berkata...

Wahhh mahalnya Yang..mlampau tue naik smp 7 @ 8 hengget..
Sya dpt free jer Yang..

sis_nita berkata...

akak kan.. mask company sponsor.. huhu!

Mamamanja berkata...

senang cerita kita semua pakat buat sendiri la...
beli kain cotton tu jahit sendiri... leh basuh2 lagi huhhu

Softtouch [Hanim] berkata...

diorang saje je nk untung kan. tp setakat yg sy beli xdelah smpai 7 @ 8 hinggit..sy punya RM1 jer

kakzie berkata...

buat masa ni amik kat tempat kerja jer yang dah bertahun tak berusik...

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak..
mahal juga..

secara logic bagi LOL lah..

Mask nie sepatutnya makinlah murah harganya dan dibenarkan membeli sebanyak mana kerana ini berkaitan dengan ksihatan kita. Pihak kerajaan kononya berusaha nak atasi masalah jangkitan tapi hal seperti ini boleh berlaku? Heran.. Mcm tak caya lak..

Mask ni sepatutnya bagi free jer sebagai salah satu langkah dan kesungguhan kerajaan nak membendung jangkitan H1N1.

Kalau semahal itu dan menjadi kawalan pula, jangan heran kalau jangkitan semakin berleluasa.
Negara Jepun menjadikan pemakaian mask sebagai satu kebiasaan. dan mungkin tidak timbul kes cm kita.. harga melambung..

tapi tpt LOL harga mask 3 keping Rm2.99

Boleh lah tue...

jangan up kan lagi...

Selamat Berpuasa Kak..

Mama-Danish & Sarah berkata...

atie: murahnyaaaa kak.....kat sini jangan mimpi la nak dapat...

Mama Qaseh: Sya.....meh sponsor kat sini ckitt.....hihihi....

sis nita: ain ni kira bernasib baik kerja tempat yg tak crowded dgn orang.....staff pun 2 @ 3 kerat jerrr....kiranya chances tu kureng la sikit.... so far company takde la plak nak sponsorkan mask.....kalau keadaan tetiba jadik kritikal nanti mungkin kottt...

Mamamanja: bernas jugak idea MM tu....tapi sblm basuh mask tu kena rebus sampai menggelegak dulu la.....kasi virus yg ada kejung semuaaa..

Mama-Danish & Sarah berkata...

Softtouch[Hanim]: dorang ni saje menangguk di air yg keruhhh.....bknnya nak tlg jernihkan keadaan...

nampak gaya ain kena bukak instant bisnes jual topeng murahhhh.....pastu mintak hanim yg jadik supplier...hahaha...

kakzie: tetiba plak ada value mask ni kan.....kalau tak berabuk la takde sapa nak usik...

LOL: salam utk adik akak jugakkk

betul la dik.....kalau rege mask terus naik melambung....tak terbendung virus ni nanti..

kita tgk la nanti apa yg kerajaan cuba ikhtiarkan... akak sokong sgt kalau mask ni diberi percuma kpd rakyat...ni la masanya kerajaan patut tunjukkan keprihatinan pd kita....jgn asyik duk perabih tang benda lain jerk...

selamat menjalani ibadah puasa ya dik....

CuTeMiUt78 berkata...

ha'ah...betul..betul.. diaorg ni ambil kesempatan betul la kan..

ummi afifah berkata...

assalamualaikum..mama sarah sefamily.. salam ramadhan.. smg ramadhan kali ini lebih bermakna buat kita semua..

Mama-Danish & Sarah berkata...

CuteMuit78: tu la..... nak cepat kaya gamaknya..

ummu afifah: w'kumsalam dik... mudah-mudahan ya...

Related Posts with Thumbnails