Ahad, 6 Disember 2009

APALAH ERTINYA KEMENANGAN......

Serius cakap, Aku KALAH!!!

Kalah di tangan anak sendiri.....

Apa lah maknanya sebuah KEMENANGAN kalau si dia resah gelisah di depan mata...

Apa lah maknanya sebuah KEMENANGAN kalau si dia merengek dan merintih hiba....

Apa lah juga maknanya  sebuah KEMENANGAN kalau  sampai kesihatan si dia jadi taruhan....

Hati ibu mana yang sanggup lihat semua penderitaan ini ditanggung permata hati....

Aku tak sekejam itu..... walaupun niat aku  baik sebenarnya....

Satu hari hidup Sarah tanpa 'harta kesayangannya' buat dia gundah gulana....

Selama ditinggalkan bersama ibu, dia langsung tak dapat pejamkan mata...

tak tidor seharian dia.....

Akhirnya ibu mengalah juga..... di kasi nya Sarah puting spare yang memang mama bekalkan bersama....

Sekejapan jer Sarah terlena....itupun dah dekat waktu mama nak balik kerja....

Kesian kan???

Walaupun sedikit kecewa mama tetap tak putus asa....

Dekat rumah mama teruskan usaha....

Tapi apakan daya... tuhan masih belum merestuinya....

Tak sanggup melihat Sarah berlinangan air mata...

Mama akhirnya akur jugaa.....

Tambah menyedihkan dan membuat mama terkilan, besoknya sarah sampai demam....

Maafkan atas ketaksengajaan mama sayang.......

'resah gelisah dan serba tak kena'

'saat merintih hiba'

'terlena slps ketemu ''ting" kesayangannya'

p/s: sorry pic. blur sbb sarah tak duk diam...asyik hentak kaki jer sbb tak dapat 'ting' dia. 

20 comments:

KV berkata...

takpe lah ain, bagi dulu. Jangan 'keras' sangat. Lain kali cuba lagi. Insyaallah ada jalan penyelesaiannya. Jangan putus asa.

nza berkata...

kesiannya sarah tu ain..biar dulu la..lg pn dia masih kecik lg...smpai masa insyallah dia akn xnk lg puting tu..

Gitulh pngalaman ank2 kak nza, smpai masa ok cuma sdikit demi sedikit pisahkn....mula2 jarakkn masa dia isap puting or time dh lena cabut dr mulut dia prlahan2..lama2 bila dh trbiasa dia akn ok..

atie berkata...

Salam Ain..

Pelan 2 la Ain... usah putus asa.. ngan budak2 nie kita tak leh keras sangat... kalau nak pisahkan sanggat cuba cari batang bakawali... batang nie pahit... boleh letak sikit getahnya kat puting tu... akak selalu guna akar nie buat putus susu badan kat anak2 akak berjaya gak...

honeylanz berkata...

pelan2..ain. jgn putus asa..

Lynn Hanim berkata...

Salam...

alahai anne, siannye sarah..
slow2 le.. dah sampai demam, mau rs bersalah teramat sgt kita nie kan..
sarah, kan aunty lynn dah bgtau
nak ting tu, dtg je umah aunty
byk je puting mizan & mirul yg tak pakai lagi

Nida berkata...

laaa.. Takpe Ain, kitaorg sentiasa mberi sokongan agar Ain terus mcuba hingga bjaya... Ain Caiyok!

Syuhada Kamal berkata...

salam kak ain,
takpela kak, baru percubaan 1, kesian lak tgk sarah camtu, next time bleh try lagi..:)

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

kuat gak penangan "ting" ni ye...huhuhu
sian lak nengok, sampai demam2...
xpe kak....leh cuba lg cara lain lenkali...

LiNda berkata...

ala siannya sara....

tapi sara budak yang comel .

gerammm tengok !

ainie aziz berkata...

sampai demam dak sarah ni ek. sian lak. bagi la dulu. kena pelan2, takleh drastik sgt. terkejut dia. jgn sedih2 ye ain.

Mama-Danish & Sarah berkata...

KV: tu la, mama gak yg terpaksa mengalah...huhuhu....

kalau bab air mata aku memang kalah..... tak sampai hati sangat tengok dia nangis...

nza: harap2 satu hari nanti tabiat isap puting dia stop sendiri....

puting yg ain potong tu memang dia dah taknak dah.... tapi sbb dia dah tahu ada puting ganti, tu yg dia mintak 'ting' jugak tue...

Mama-Danish & Sarah berkata...

atie: salam kak...

ain tau batang bakawali nie, sbb mak pernah letak kat bawah salaian dia masa berpantangkan adik2 ain dulu... batang bakawali ni yang ada duri tajam2 tu kan....

mana la nak cari batang bakawali ni kat sini ya... payah jugak nie...

kalau letak getah dia, mulut anak tak berkudis ke kak?

honeylanz: try kurangkan dulu kan... at least taim main tu dia dah tak mintak dah....

Mama-Danish & Sarah berkata...

lynn hanim: salam dan selamat datang kedunia blogger lynn.... mekasih sbb join the club..hehehe....

disebabkan demam la aku rasa bersalah sangat2... nasib demam dia tak melarat...huhuhu...

lynn, jangan harap sarah nak puting lain... patern tu jer yang dia hisap tau!!!

Nida: Thank u nida, terharu sangat dengan sokongan semua....

Insyaallah ain akan usaha lagi sampai berjaya..

Mama-Danish & Sarah berkata...

Syuhada: salam dik,

memang kesian bila tengok keadaan dia... akak tak heran la kalau ibu dia pun mengalah sama...

tak sampai hati tengok muka dia mintak simpati kita....huhuhu....

Nadia: ni la akibatnya bila dah terjebak...

susah dah nak pisahkan dengan harta kesayangan dia....

Mama-Danish & Sarah berkata...

sis linda: kesian kat sarah jer ke.... mama dia???...huhuhu......

damia pun cute dan comelll jugak kak..... maaacammmm akak yang alwaysssss sweettttt tau!!!

pstttt.... apa rahsianya awet muda tu yerk!!!

Ainie: tak sedey dah skrg, sbb anak daraku dah happyyyyyy.....

kebahagian dah keselesaan anak2 kita lebih utama kan.....

harap2 satu hari nanti tabiat dia stop dengan sendiri.... aminnnn

CuTeMiUt78 berkata...

alahai kesiannya... takpe la.. cuba lagi lain kali ya.. pelan2.. lama2 ok la dia

Mama Qaseh berkata...

Tkpe Yang jgn mngalah..slowly nnti Sarah akan melupakan jga ting dia tue..

ummumishkah berkata...

Ain,
Belum sampai masa nyer lagi tu agaknya.. inshaAllah nanti sarah sendiri tak nak puting tu...

Mama-Danish & Sarah berkata...

cutemiut78: akan cuba lagi, tapi bukan sekarang la kot....

mungkin tahun depan agaknya....

Sya: harap-harap macam tu la Sya. Rimas ain tengok kalau main pun nak isap puting....

Mama-Danish & Sarah berkata...

ummumishkah: doakan untuk ain ya kak...

risau tengok lelangit dia mcm lekuk jer...huhuhu...

Related Posts with Thumbnails