Isnin, 23 November 2009

BILA TENGKUJUH DATANG.....

Keadaan banjir di Terengganu makin buruk.  Hujan tak henti-henti dari hari Khamis sehingga semalam. Syukur jugak hari ni cuma hujan renyai-renyai jer. At least sempat ler air banjir tu surut sikit sebelum hujan lebat datang lagi.  

Disebabkan hujan lebat yg takmo berhenti tu jugak, petang semalam sume staff ofis aku balik awal. Alasannya takut tersekat air banjir. Pandai ler korang yer!!!! Tinggal ler mak budak berdua jer kat ofis aku ni. Ntah masa mana dorang balik pun kitaorg tak sedar. Tau-tau dah sunyi sepi dah kat luar ofis tu.....huhuhu..... 

'kat ofis petang smlm - baru jam 3 lebih tapi cam dah nak maghrib'

Yang kat bawah ni plak ikan kegemaran aku tiap kali musim banjir. Pembekalnya abang aku yang suka memukat ikan tue. Dalam ramai2 adik pompuan dia, aku jer la sorang yang makan ikan nie. Goreng garing-garing sodappp tau. Makan plak ngan nasi panas yang berasap tue....mau bertambah dua tiga pinggan.... kalau ada lauk lain memang aku tak pandang dah...hahahaha...

'fresh dari sungai'

12 comments:

honeylanz berkata...

besh nye...igt lak zaman kecik2 pantang musim banjir.besh main air! jgn x tau siap berakit btg pisang! berani tul..hehehhe

sis_nita berkata...

banjir gak ko yerr..

tempat cheqna pon banjir..

ehh.. korang sekampung ke..?

tu ikan goreng pastu masak sambal..

sedap tu..

miemiey berkata...

besornya ikang..
segor bugor lagi mama
ikang mende tu mama..
kasi gegettt kitt...
cakit..

Nida berkata...

Bestnya nampak ikan tu..segar bugar..hehe

Teringat masa ngandung anak kedua... masa tu tengah banjir teruk di Johor.. Dalam perjalanan pulang dari Kuantan ke Johor, hati ni berdebar sesangat.. harap2 selamat sampai ke Johor.. sebab masa tu tengah sarat, risau lak takut terbersalin kat tengah jalan @ banjir :p

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: hubby ain skang ni sibuk nak wat balik motor yg dia simpan kat rumah mil...

syokkk dapat harung air banjir ngan motor katanya....

sis_nita: tempat cheqna yg teruk banjir sis, tempat air tak teruk sgt...

kami satu negeri, daerah lain2....hehehe...

ikan tu ain suka goreng garam kunyit jer.....masak sambal tak pernah cuba....

Mama-Danish & Sarah berkata...

miemiey: ikan sungai ni bu, bu makan ke? kalau nak lain kali mama wat balik utk bu ya...

Nida: musim banjir camni, orang ngandung mmg kena beware terutamanya yg dah sarat tue...

kalau boleh tumpang ler duk rumah sedara yg dekat ngan spital kan...tersekat banjir haru gak nak bersalin nanti....

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

agak2 dapat tak sy nak balik raya haji ni..huhuhu. harap2 jalan x tutup...
besornya ikan....tp sy x mkn ikan sungai :P

ainie aziz berkata...

alamak, jgn la banjir samapi ke kuantan. nak balik raya nih. huhu! semoga cepat la surut sume banjir2 nih.

CuTeMiUt78 berkata...

teringat 2thn lepas masa johor dilanda banjir teruk... umah masuk air paras pinggang gak la..

Softtouch [Hanim] berkata...

sedapnya ikan sungai tu....mesti byk tulang tak..dahlah fresh bertambah2 sedpalah kan...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Nadia: dik, kalau hujan non stop rasa akak tak lepas...hari ni pun ofismate akak tak datang kerja sbb jalan depan giat mara kg. nyior paka naik air....huhuhu...

ainie aziz: doakan hujan tak turun dua tiga hari nie... insyaallah air tak naik...

pstttt, tapi kalau dengar berita kat radio skang nie, byk jalan dah ditutup...huwaaaaaaaa...

Mama-Danish & Sarah berkata...

cutemiut78: johor paling teruk dalam sejarah kan....kesian banyak barang2 rosak...huhuhu...

Hanim: ikan ni memang banyak tulang, kena kelar rapat2 dan goreng sampai garing baru sedap dimakan....

jangan mengidam lak hanim yer....hehehe...

Related Posts with Thumbnails