Jumaat, 20 November 2009

DI RAGUT....

Kes ni berlaku petang semalam dalam pukul 4 lebih. My hubby diragut sorang budak remaja lelaki lingkungan 20-an sewaktu keluar dari bank. Berani sungguh sang semut melawan sang gajah yerk.....

Kebetulan lepas keluarkan duit dari atm machine tu, hubby tergerak nak pegang kemas2 wallet dia. Apalagi tersungkur ler mamat tuh bila rembatan tak berjaya. Tambah malang lagi bila dapat penumbuk dan sepak terajang free dari my hubby. Bayangkan ler gajah pijak sang semut jadik camner.....nasib tak mati tau. Silap haribulan hubby aku plak yang masuk penjara.

Sedih jugak bila dengar hubby citer ramai orang awam yang tolong tambah belasah budak tu lepas hubby blah.....huhuhu.....nasib ko la dik. Sapa suruh carik penyakit. Hubby aku takde plak buat report polis ttg kes ni sbb takut panjang citer plak katanya.  

24 comments:

honeylanz berkata...

mmg si semut saja cari pasal! padan muka lak. harapnye pas ni tobat dah..

ibu_arifa berkata...

gerun dgr tajuk entry...ingatkan mama danish sendiri yg mengalaminya..mintak simpang lah kan..

mujur bila baca en hubby yg menang dalam kes nih. padan muka budak jahat tu.

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

silap org la mamat tu....cari penyakit,kan da dpt penyakit.mmg layak dia kena belasah pun..x serik2 gak mamat tu pas ni x tau la...

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: kesian jugak dekat sang 'gajah'. sakit2 tangan dia sebab dah lama tak test power....

ibu arifa: saje akak wat suspens.....opssss sorryyy...

perkara macam ni sepantas kilat jer berlaku, sbb tu la kita kena sentiasa berwaspada..silap haribulan boleh tergadai nyawa.. nauzubillah

Nadia: betul cakap nad tu. dah ketemu buku sama ruasnya, terima la padahnya....

tapi akak pelik tau, berani betul dia wat kerja taim orang ramai mcm tue, desperate sangat agaknya....

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak..
Sang pipit tersilap mencari sasaran..
Ingatkan pipit sama pipit..
Sekali Helang yang menjadi sasaran..

Kan dah sakit tue..
Mujur Hubby Kak okey..

♥Azie♥ berkata...

nasib baik dapat peragut tue...nasib baik la hubby ain tak apa

ninie's corner berkata...

takut betol dgn gejala ragut skrg ni.......
peragut skrg tak mengira mangsa............

miemiey berkata...

bahaya tul mama sekarang ni

takut ase nak pi bank

tapi salah org laa pencuri tu meragut
mujur abg is ada silat...
alhamdulilah takde apa2 terjadi...
amin...
moga abg is berhati2 lagi masa akn dtg...

cheqna berkata...

owoh...bahaya ngat...

naseb baik x dop mende2 kang...

sis_nita berkata...

pehhh..

nasib dak tu tak ragut joe..

lau tak, perut dak tu mmg jadikk magsa pijakan joe akak tuhh..

ntahpape laa dak laa ni.. nak idup, makan hasil haremm..

isk..

arnamee berkata...

alhamdulillah, nsb baik takde pape

LiNda berkata...

iskkk.. gerammmnya .

kalau ada saya pun saya akan belasah . sbb kejadian meragut nie melibatkan kematian terutama kaum wanita .

Wahh.. terror arr hubby ain , selamba jek lawan peragut . ekekee

ZIG berkata...

Bagus nye hubby mu jue...sempat dia reflex dgn berjaya nya...kalau kena kat kita ni kan..tak tau la..mcm mana..

KV berkata...

aku pernah tgk peragut kena belasah sampai terkoyak muka. Ngeri beb. Tapi sekali pikir, biar lah, jadik pengajaran untuk dia. Jangan dok buat jahat.

Mama-Danish & Sarah berkata...

Dearie LOL: bukan rezeki mamat tu kan, dapat rezeki penumbuk jer.....hahaha...

Azie: Syukur hubby tak pape, cuma tangan dia jer la sakit sikit...

nini: kalau dah nama peragut tegar, bergadai nyawa pun dorang tak kisah kan...

Mama-Danish & Sarah berkata...

miemiey: tu baru bukak penumbuk bu, kalau bukak silat ayoooo idak ler tau apa jadik ngan budak tue....

cheqna: ni 2nd taim hubby akak kena. hari tu lagi teruk, siap samun bersenjata lagi...

nasib hubby akak takde pape....huhuhu...

sis_nita: jarang kita dengar lelaki yg kena ragut kan, selalunya pompuan yg banyak kena...

Mama-Danish & Sarah berkata...

arnamee: thank u singgah dik..

syukur hubby akak selamat dan duit pun tak sempat mamat tu kebas....

Linda: sis, dia berani lawan pasal budak tu kecik cinonet jer....hahaha

dan yang paling penting budak tu takde senjata. kalau budak tu letak parang kat leher dia mcm kes sblm nie, rasanya dia mengalah jugak...

Mama-Danish & Sarah berkata...

ZIG: betul tu gie, kita ni selalunya tak beringat.....depan orang pun selamba jer bukak purse, sbb tu la kita mudah kena.

KV: buat jahat balasannya pun jahat jugak la kan....

ini baru balasan kat dunia, kat akhirat kelak tuhan jer yang tau....

patutnya kita potong jer tangan dia kan....

ainie aziz berkata...

hopefully mamat tu dpt pengajaran kat situ jugak. tobat nasuha terus. sib baik dia jumpa 'gajah'. kalau dia jumpa 'semut' jugak, tak insaf lagi la tu!

Mama-Danish & Sarah berkata...

ainie aziz: kalau dia jumpa 'semut' cam ain, rezeki dia la kan.... huhuhu...

kena berhati-hati selalu sebenarnya sbb orang jahat ada di mana-mana...

ita zakaria berkata...

huh..memang silap langkah lah mamat ragut tuh er kak. tupun bersyukurlah tak bawak gi balai...tambah malang lagik kene extra penumbok dgn org lain. yelah..geram jer dengar! kuang hasam nyer penyangak!

Mama-Danish & Sarah berkata...

ita zakaria: kalau ikutkan memang nak anto mamat ni gi balai jer, tp sbb hubby gegas nak ambik akak, so tak jadi ler...

peragut mcm ni mmg tak leh dibiorkan, silap haribulan ada plak kes nyawa melayang nanti....

CuTeMiUt78 berkata...

uish... sib baik la kan.. klu tak.. ntah apa yg akan terjadi...

Mama-Danish & Sarah berkata...

cutemiut78: malang tak berbau kan...nasib baik allah lindung dr kejadian yg tak sepatutnya...alhamdulillah

Related Posts with Thumbnails