Selasa, 1 September 2009

NAIK LAGIIIIIIIIIII.....


pic. fr google

Rege minyak naik lagiiiiii....

Buah tangan dari PM sempena kemerdekaan yang ke-52....

Agaknya inilah makna di sebalik slogan  1 Malaysia yg diwar-warkan kat tv tu.....

"RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"

Kita betul-betul dijadikan sasaran pemikul beban....

Kekadang aku pun tak faham la apa sebenarnya yang kerajaan nak dari kita semua ni....

Nampaknya yang kaya terus dan terus mengumpul harta, kita yang tak berapa nak kaya jugak seksa merana...

Aduhai rakyat Malaysia..........Fikir-fikirkanlah....

11 comments:

honeylanz berkata...

br tau pg td!! alahai apasal la naik dekat² nk raya

ummumishkah berkata...

nanti harga barang pun confirm naik! Sedih ahhh

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

haah ek...saya baru terpk ayat yg akak 'terjemahkan' tu...
INI SANGAT TIDAK ADIL.... :-S pas ni harga barang pun mesti tumpang sekaki naik jgk....huhuhu

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak..
Kalau gaji naik tak per jugak..

Terpaksa pasrah..

Gud day kak..

Ms AiReEn MoHd berkata...

tu la pasal..pasni eryn berkayuh pg opis la...agak agak lepas sahur berkayuh pg opis terus...kang sampia ngam ngam jerk...

kak yg resepi daging pedas manis masak itam tu mak masak...nanti eryn mintak mak resepi ekkk...eryn pun tak tau masak nyer...nanti kang eryn cube eryn tempek sini ekkk...tu mkana ngan nasi impit pun sodap kak

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: cik hubby dah lama duk bising-bising pasal rege minyak nak naik ni.....mungkin dia dapat info waktu baca harakah..

tak sangka plak, mlm tadi kat tv announce hari ni myk naik lagi....teruk la kita lepas ni..

ummumishkah: tu yg ain risaukan sebenarnya...

kalau takat minyak jer mungkin tak terasa, masalahnya bila dah berjangkit kat benda lain, parah jadiknya...huhuhu...

Nadia: kita memang didahulukan utk pikul segala beban kerajaan....

Mama-Danish & Sarah berkata...

LOL: Kalau gaji naik, barang pun naik, takde maknanya kan...silap haribulan kena bayar lagik tax kat kerajaan tu dgn kadar berganda...

gud day to U tooo.....

Aireen: Jom kita berbasikal....tapi kan anak2 akak nak sangkut kat ane....hahaha...

Rasa daging tu ada tak ala-ala rendang tok tu??

Jangan lupa korek resepi ngan mak eryyn nanti....

MAMADANISH78 berkata...

ain
ain kan dah jadi ahli cosway kan...
ngn mamaD..
ain beli la AutoMax
penjimat minyak
wah..mamaD tgk org datang kat cosway beli minyak jimat ni sampai abis stok tau..
murah je rm39..leh guna dalam 12 kali..
sebelum isi minyak...letak dulu jimat minyak ni dalam tangki minyak
mmg save la..pastukan enjin lembut jek..
hubby mamaD mmg puji habis pnjimat minyak ni tau..

CuTeMiUt78 berkata...

hah.. tu la pasal.. dah la nak dekat raya ni.. ish.. payah betul la

kakzie berkata...

yang berkereta risau minyak naik..yg berbas ke pejabat lebih kurang sama juga..tambang bas pun dah naik..tp satu je tetap tak naik2 (gaji)

Mama-Danish & Sarah berkata...

MamaD: nanti ain suggest kat hubby beli AutoMax tu...

Cutemiut78: bertambah-tambah la kos sara hidup kita kan...hampehhhhh betullll...

kakzie: kalu tak dapat naik gaji....dapat bonus dua tiga bulan gaji pun jadik la kan....

Related Posts with Thumbnails