Rabu, 9 September 2009

TERPENGARUH SODAHHHHH

LAGIII DAN LAGIIII KERENAH MINAH KECIKKK......LAYANZZZ

Lepas penat duk punggah baju danish ari tu kan, sarah mintak la pulak nak "am"..... nak makan ler tue..... so aku pun kasi la roti gardenia yang dia suka tue....sesambil tunggu dia selesai makan, aku buat-buat sibuk mengemas itu ini kat dapur...... masa aku nak kasi sarah air kans.... terkezutttt badak aku dibuatnya....... seee apa dia buattt......

Dia sodahhh terpengaruh dengan aksi-aksi mamanya..... yer la, ari tue mamanya kan dah start pakai tia emilia...wajib la tetiap malam ngadap ceremin kans........tempek2 krim giteww.... Udah namanya pun pompuan, harussss ler anak daranya pun teringinnn juga.... tak dapattt krim kunyit ngan krim pemutih mama dia, dapattt krim jagung roti gardenia ni pun jadik ler....... "sapu dik jangan tak sapuuuuu.....sini mama tulun meh...."

Melawan ko taim aku tegur dia buat macam tu...... maunya aku tak marah, abih berkilat-kilat dan berlengas muka dia....dah la baru lepas mandi......tak kan nak mandikan lagik sekali...  "bukak luas-luas mulut tu dik.....lebah sengat kang baru tau"

"Agak-agak muka sapa la cun dulu....mama ke saya"

"mesti la saya kans......perahsan...perahsan....."

p/s: dua malam lepas dia ambik tisu muka yg aku dah buang dalam tong sampah sambil tiru gaya aku tengah sapu toner kat muka.......saborrr jer la.....

22 comments:

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

cepat betul budak2 belajar ye...hanya ngan tiru ape yg parent dia wat...

miemiey berkata...

oooo..adeh kezut deng nengok muka sarah ni...baik pun duk sini asyik ambik losyen buat tepek2 muka..kononnya tiru gaya mama laa kann...bior x losyen pun jajni dapat tiru..suka sgt ambik span muka mu tepek2 muka sampai berkecai abis bedk compact bu..huk..huk...kl mama pakai lipstik ar mesti merah mulut srah ari2 kans...hihi,,

LotsOfLove-Pearls berkata...

Salam Kak...
Hahahahahaha..
ku gelak lagi..

sungguh lawak n3 ini kak..

Sarah memang hebat..

nanti minta mama belikan tia amelia tu k..

hahaha...

berkilat jer mukanya..

honeylanz berkata...

hehhe.. kelakar kan dorang ni. semua nk ikut apa kita buat ;)

Mama-Danish & Sarah berkata...

Nadia: asyik nak meniru jer koje dia kan....nampak gaya tak lama lagik kena tido bilik asing sarah ni... mana tau dia tiru gaya kuak lentang mama ngan abah dia plak...bahaya oooooo.....

satu benda yang paling akak risau ttg dia apa tau..... dia suka buat aksi 'tonggeng nyiur' tu...entah mana dia blajar akak pun tak tahu sbbnya danish tak pernah buat camtu...risau betulll, takot patah batang tengkuk tu jer....

miemiey: cian ibu ya....abih berderai bedak compact ibu dikerjakan sarah.....mama ganti baru nak ke???

betul la bu, kalau la mama pakai lipstik mesti bibir sarah ni merah hari-hari.... lipstik mama habis kat bibir dia jer.... nivea lipcare mama pun entah mana dah dia campak....tinggal tudung jer....huhuhu....

yg nivea tu kan, bukannya dia pakai kat bibir, tapi dia jilat mcm makan eskrem....dah masuk mulut baru dahi kerut seribu...hahaha....

Dearie LOL: betul la dik, nak marah pun tak jadik....tergelak lagi ada laaaa.... macam-macam kerenah sarah ni.....tang buas tu usah cakap ler....mengalahkan budak laki....sunattt lagik skali kang baru tau budak ni....hihihi....

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: tu la, jawabnya lepas ni ain pun kena behave kat rumah....tak leh main hentam keromo jerk....kang anak tiru kang naiya...

Mama Qaseh berkata...

Heheh sabau jer dak omell ni tau..
Sarah..Sarah..pndai ea wat pe yg mama dia buat tue..
Haruss kna berhati2 kalau nk watpe pasni kan..Hbs suma d tirunya bolat2 hiks

Zareda Norman berkata...

ain

like mother like doter ke? hehehhe

UnGu VioLet berkata...

still cue kak.. geraaam je mar tgk...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Mama Qaseh: Sya, lepas ni ain ingat nak ajak dia main masak-masak la kat dapur....mana tau leh jadik chef satu hari nanti....hahaha....boleh la mamanya order memacam kan kan....

Kak Zar: gitu la agaknya kak, sume dia nak tiru tau....

Mar: sangattt noty ini budak tau....penat melayan kerenah dia hari-hari...

♥Azie♥ berkata...

ain ini baru kecik..esok dah besar habisla...mesti lagi cun dari mama

Mama-Danish & Sarah berkata...

azie: wajibbb tu.....mama confirm kalah, kan masa tue mama dah tua...

ita zakaria berkata...

wahhh..lepas nih mesti die tiru caner mama die mekap & bergaya sakan..melaram dgn henbeg lah, kasut tinngi lah...huh. mama kene siap sedia ya...

Mama-Danish & Sarah berkata...

ita zakaria: sayangnya dik, akak sangat la simple orangnya....lipstik pun tak pakai kadang tu... kalau sarah ikut style akak jawabnya out of fashion ler....hihihi....

Sarah kursus ngan Achik Ita jer lah...leh ke? boleh sarah main ngan kak Sarra sekali....mesti best kan...

MAMADANISH78 berkata...

HAHAHAAAAAAAAA...
mmg la lawak si sarah ni kan....
lagi haru tgk mimik muka dia tgh marah tu..wakkaaaa

sis_nita berkata...

uiiii.. muka ko nak oiii.. berkilat2.. harus ko berangan yerr nak.. nak jadikk segebu mama mu iteww..

hahahha! comel sajokk dak sarah ni.. muah dari acik yerr..

Mama-Danish & Sarah berkata...

MamaD: garang kan kak....tiru gaya mama dia taim mengaum agaknya....tapi ain takde la nganga seluas tu....hahhahaaaaaa.....

sis_nita: tu dia usaha selepas verangan tengok mamanya asyik duk belek muka jerk kan...sekali dapat peluang...hambekkkkk!!!! sepuas hati dia kerjakan krim roti tu.... kalah mamanya tang kilat tu kan....hahahaaaaaa......

ZIG berkata...

anak mama la ni kan........

neezareef berkata...

mmg la mak borek anak rintik

Mama-Danish & Sarah berkata...

ZIG: anak ibu kotttt.....hahahaha....ibu dia lagik suka melawo dari mama....kalo mama dia muka maintain sememeh jer.....

neezareff: rintik yg elok-elok dah la nak ya....yg tak elok tu jadikan sempadan...

neeza, sume benda dia nak tiru dan buat sendiri...ari ni dia try sapu deodorant plak....orang sapu kat ketiak, dia sapu kat perutt..mungkin dia ingat tu botol minyak ubat agaknya....hihihi...

ainie aziz berkata...

hehehehe...dah abis cun dah sarah ni. kalah mak dia pas ni. sarah...mama marah tu sebab mama jeles. ahahah!

Mama-Danish & Sarah berkata...

ainie aziz: nampak gaya persaingan sangat sengit kan..... mama tak kira mama totap nak menang jugakkkkk.....huwaaaaa...

Related Posts with Thumbnails