Selasa, 23 Jun 2009

GUINESS BOOK OF RECORD

Hiphip Horeyyyyy...... Jumaat ari tu aku pecah record guinesss tau. Satu minggu tak lipat kain baju. Gila punya malas aku neh. Tak pernah-pernah wak perangai buruk cenggini. hikhik...

Hasil pengumpulan tegar selama seminggu, aku dapat adiah ni.  2 bijik bakul dipenuhi kain. Kahkahkah........padan muka aku. Jenuh aku melipat pepagi buta ari tuh sampai tak berasap dapur aku. 

Mama ngan Abah punya

Danish ngan Sarah punya

Seperti biasa, anak-anak adalah sangat gila kuasa berpakaian. Dorang punya baju kalau letak dlm satu lagi bakul, mesti penuh bakul tu. Tengok jer la baju dorang yang membukit tu. Dekat sejam aku bersilat ngan kain baju dorang baru la abih lipat. Nak muntah aku tauuuuuu. 

Sekarang aku jadik isteri yang sesangat la insaffff. Tobat aku takmo tangguh-tangguh lagik dah. Sakit-sakit bahu aku lipat kain baju hari tu. Malam tadi aku buat operasi lagi. Terus lipat kain-baju yang dah kering kat ampaian. 

Dapat manyak ni jer

Punya sikit kain baju kami sampai dak kecik ni leh bersantai dalam bakul tu. "Abih la kotor kain mama tu Sarah". Huhuhu......

sempat posing-posing lagik. 

Seperti biasa, dia sangat la ringan tulang untuk tolong mama dia. Kalau aku tak kasi, karang kang dia ringan tangan plak punggah kain yang aku dah lipat tu sampai berkecai semua. Adoiiiiiya.  

p/s: Yang Baik Jadikan Teladan, Yang Buruk Jadikan Sempadan. 

10 comments:

mamadanish78 berkata...

wakakakaaaa
ain..samalah kita...mamaD pun ada selonggok kain yg belum lipat tu....wakakaaa
malasssssye la haiiii...

¤(`×[¤_My4_¤]×´)¤ berkata...

kire bagus la tu seminggu je..kene cam kat umah mya...adoiyai...kire pakai buang aje...pakai pastuh buang dalam washer..kire tak men lipat2 neh..yang nak dipakai capai iron sarung..ni ingat time raye ni baru nak kemas kain yg dah seseban atas sopa tuh..sopa pon tak rupe sopa dah...heheh..

sis_nita berkata...

laaa..
ropenyerr..
hobi kita sama arr..
MALAS lipat kaen..
hahaha!
aku dah aderr geng dah..

Softtouch [Hanim] berkata...

sy xsuka tul lipan kain. ok lg masak dr melipat2 ni..

Mama-Danish & Sarah berkata...

Ain to All: Hahaha..... sakit perut aku gelak tau. Ropenya ramai leh geng ngan aku erk!!! takde ke sesapa yang boleh cipta mesin lipat baju??? aku nak boook satu... senang sikit koje...

Mama Qaseh berkata...

Hmm bla tahap kemalasan nya smp haruss mmbukit kainnya kan Yang..amboiii molek jerk Sarah duk dlm bkul tue kan hehe

Mama-Danish & Sarah berkata...

Mama Qaseh: Sarah memang camtu, suka main ngan bakul kain....mama gak yg kena bebel ngan abah bila dia masuk dlm bakul tu.

mama idzareef berkata...

wakaka..lawak la..sy pn same..bab lipat kain adoyaiii malasnya.... kalo hubby tlg lipatkan tak puas ati plak..tak kemas mcm yg kita buat.. ;p

ainie aziz berkata...

sib baik la aini ada pembantu yg teramat la rajin. siap berebut2 nak lipat kain. tapi baju yg kecik2 je la. sape lagi kalau bukan ayeen. cantik plak tu dia lipat.

Mama-Danish & Sarah berkata...

mama idzareef: hubby ain pernah gak tlg lipatkan kain, tapi pastu tu dia majuk sbb ain lipat semula....tak suka la tgk sbb tak kemas...hahaha..

ainie aziz: kena train sarah gak ni...senang sikit kerja mama dia lepas ni. sarah lipat baju, mama ym ngan ibu ayeen. hahaha....bahagiaaaaaaa.

Related Posts with Thumbnails