Rabu, 22 April 2009

SANTUNNYA GADIS MELAYU

Alang-alang dah beli baju baru kan, so kasik melaram la. hahaha.... jangan bising-bising tau..... baju ni mama belum basuh lagi nih, tapi mama bagi Sarah try dulu. Mana tahu kot-kot la tak muat ke atau terlebih muat ke kan?? Nanti boleh mama Sarah tukar balik. Nak tukar balik???? Banyak cantik!!!! Bukan dekat wehhh..... jawabnya lain bulan ler.......

Bila dah pakai baju macam ni kan, sopan santun kena lah jaga. Takmo panjat-panjat maaa. Takmo gedik-gedik maaaa. Anak mama kena tunjuk contoh teladan yang baik, nanti kawan-kawan boleh ikut macam Sarah. Like Thisss............

Perempuan melayu kalau duduk kat lantai atau tikar, kenalah bersimpuh. Bukannya duduk bersila..... itu gaya orang laki-laki. Kalau orang tua2 bagi nasihat, kena dengar dan tundukkan kepala. Itu tandanya kita akur dengan kesalahan kita dan berjanji takkan ulang kesilapan tu lagi..... Gooood Girl!!!!!

Bila menguap dimestikan menutup mulut serapatnya. Nanti kalau syaitan masuk susaaah. Lagipun menguap ngan mulut ternganga tu kan tak senonoh ropenya.

Ni lagi satu mama nak pesan nih. Bila berpakaian biarlah sempurna. Cantik dah kebaya Sarah tu mama tengok, tapi kenapa belah kainnya..... Fesyen lain takde ke? kan ke dah terjojol keluar lutut tu ...... (pesanan dari pihak penaja: 1) sila abaikan lututku yang kelihatan kerana tukang jahit tersilap belah kat depan 2) tudung tidak diaplikasikan di dalam situasi ini kerana lokasinya hanya di dalam rumah sahaja). Wassalam..............

16 comments:

NONIE AZIZ berkata...

perghhhh...tak lama lagi dah bleh dapat menantu dah ni...sarah nanti suruh baba beli baju kebaya banyak ok sayang...prektis make perfect!!hahahah

honeylanz berkata...

ayu gitu

Mama-Danish & Sarah berkata...

Nonie Aziz: ada ke orang berkenan nak buat menantu anak dara aku nih??? Masak pun tak reti lagi.....

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: ayu kejap je ni, kejap lagi layu ehhh dlm buai tu....

UnGu VioLet berkata...

comelnye dieeee.. :)

atie berkata...

comel sarah...tidor pun pakai kebaya ekkk..hihi

~~ciklinn~~ berkata...

alahai takper cekci tau belah tu... heheheh

comellnyer dier..

sis_nita berkata...

hai.. salam kenal dari akak.. bebudak pakai apapon nampak chomel kan.. akak follow blog ko ni yerr.. ko tak bagikk pon akak follow gak.. hehe!

shi3la berkata...

kakkk sara sgt chomell seiras cam haku kecik2 kecik doluu..kahhhhhhhh....tetibe seiras haku plakk...

wahhh siap ader pesanan pihak penaja ko..keelllaasss...

Mama-Danish & Sarah berkata...

Ungu Voilet: Aunt. Mar, jangan puji Sarah lebih2, nanti koyak kain Sarah. Kang terserlah lutut Sarah yang berkarat tuuuuu.... maluuuuuuu.

Mama-Danish & Sarah berkata...

atie: Kak tie, jatuh dah saham anak dara nih..... tido ngan kebaya tak basuhhhh. hihihi...

ciklinn: tang belah tu memang cekci ciklinn..... tapi tang betis yang berkarat tu yang cekca.

Mama-Danish & Sarah berkata...

sis nita: kak nita, kecik tapak tangan padang golf ain hamparkan. nak ikut tuan blog skali pun boleh.....hihihi.... nanti ain singgah blog akak ya...


shi3la: moga2 menurun kecantikan shi3la sekarang. masa kecik chomell, dah besar cantik jelitas.....

KV berkata...

hihi..sheksi pun takpe lah. Sarah masih kecik kan. Dan comel sungguh.

Mama-Danish & Sarah berkata...

kv: iyalah mokcik kv... tak dosa kan????

kakLuna berkata...

apa kata ko selitkan bunga pula kat tepi telinga..perghhh zaman2 uji rashid gitu jd nya.. :D

Mama-Danish & Sarah berkata...

kakluna: bijak punya idea... tapi kat umah kita bunga kering jer adooo. Bunga kemboja adooo, tapi gena getah karang gatai susaah.

Related Posts with Thumbnails