Khamis, 16 April 2009

MAMA.....SARAH LAPARRR

Ni cerita lamaaaa. Alkisahnya aku ngan hubby gi KL sebab temankan sepupu aku hantar anak dia ke IJN. 3 hari 2 malam kat sana. Cian sungguh anak dara aku nih. Kebuluran sebab tak dapat makan bubur nasi hok mama dia masak. Macam mana lah mama nak masuk bubur, kat hotel tu mana ada dapur segala. Bilik mandi ngan katil adooo la.

Sib baik hari pertama tu aku bawak bekal bubur nasi siap2. Dapat jugak dia makan. 2 hari selepas tu melantak bubur Mc D je la. Rosak aku punya boikit ngan produk israel nih. Bukan suka-suka tapi aku terpaksa. Takkan nak biar Maisarah puasa kot. Keciaaannnn..... kecik lagi dia ni. Kalau tak aku suruh dah ganti pose aku. kihkihkih....... aci ke? Mana aci kan Sarah!!!! Mama pandai-pandai tinggal, mama ganti sendirik la. Nape Sarah plak yang kena????

Tengok dia punya beria nak bukak plastik Scottish tu. Puas dia godek-godek, tapi tak dapat-dapat. Jahattt la mama nih. Siap simpul mati tu. Tak cukup kenyang lagi ke anak mama ni??? Laparrr la mama....... aku agak la. Kalau ada ibu kan bagus. Kejap-kejap makan, kejap-kejap makan. Cuma badan Sarah jerk tak kembang-kembang. Nakkkk ibuuuu......

Gitu lah citernya kalau nak gi mana-mana bawak anak kecik nih. Paaayah fikir pasal makan dorang. Nak kena bawak bekal segala. Bukan macam kita, semua main balun jer. Dahhhhhhh finish ceritoooooo.

15 comments:

honeylanz berkata...

iye..kalu ada anak kecil..1 beg aja brg2 diorg. semua mesti completekan keperluan diorg dulu..now Aeiry dah makan mcm2..ok la senang skit nk jalan.

kakLuna berkata...

cian anak ko tu..ko mmg kejam le..hihi

mydodoi berkata...

kesian sarah, kalau ada anak kecik, bila balik kg atau bercuti, mesti jadual rutin dia orang akan lari, masa makan, masa tidur, tu yang kadang2 malas nak keluar, tapi skrg izzmi dah besar ok dah sikit.

KV berkata...

sbb tu malas nak berjalan jauh kalo anak kecik. Mcm2 nak kena pikir. Hihi

shi3la berkata...

lahaii sian sarahh..mama kejammm kan sarahh...bersungguh diyer usaha nak bukak plastik tuh...

Zareda Norman berkata...

alala kesiannya Sarah.

betullah, kalau ada anak kecik ni, kena ada stok makanan macam biskut, roti..

Mama-Danish & Sarah berkata...

honeylanz: ma, bukak takat beg je yang penuh, satu bonet kete tu penuh ngan barang dia je. mana idaknya, siap ngan stroller dan buai segala. kalau tak bawak karang, haru biru plak jadinya. takkan nak dukung memanjang. mau patah pinggang eden. buai tu kadang2, bawak, kadang2 idak. tapi masa gi kl hari tu, siap ngan buai skali angkut masuk bilik hotel. senyum simpul orang tengok. hihihi....

Mama-Danish & Sarah berkata...

Kak Luna: Kejamkah aku..... hahhahhah... gelak setan ni. skali skali apa salahnya dera perasaan anak kan? nak test jenis penyabar ke tidak..

Mama-Danish & Sarah berkata...

mydodoi: setuju ah ngan kak lela. start jalan je jadual pun start pusing. tungang langgang tak leh nak controll. tu yang malas tu.... bukan apa, kadang kesian kat anak2. dah la penat erk.

Mama-Danish & Sarah berkata...

kv: malas2 pun, gi jalan jugak kan. tak kan nak duduk rumah je. tak best la.

shi3la: kejam memang mama kejam. tapi mama tak pernah pukul atau cubit sarah kan??? mama baik kan??? baik ke mama nih??? siap la besar ckit nanti, degil2 mama rotan jerk.

Mama-Danish & Sarah berkata...

Zareda Norman: betul la kak zar, stok makanan macam nak duk seminggu. senang ckit, kalau lapar ngap aje.

Fara_Adura berkata...

Betul,betul,betul..naluri ibu kan.G mana2 mesti ingat anak.Nak makan ape suma.Kalo laki kita,agaknye die ingat x kat anak kalo kuar jauh2..Hehe2.
Sgt sush ati kalo jalan2 mana..sush nak wat makan kat dia..skang da leh makan cam org dewasa, ok la ckit..:D

Mama-Danish & Sarah berkata...

Fara Adura: akak pun tak sabar nak tunggu sarah ni besar. senang sikit kan, sbb banyak pilihan makanan yang dia boleh makan.

atie berkata...

memang susah sikitlah kan kalau anak masih makan bubur g, nak jln2 memang remeh...

Mama-Danish & Sarah berkata...

atie: betul la kak tie. pasal tu la beli bubur Mc d tu. bagi roti jer takut dia tak kenyang....

Related Posts with Thumbnails