Selasa, 14 Disember 2010

Kerja bertangguh buruk padahnya...


Pernah tak kengkawan beli reload henfon yang gunakan sistem 'tembak' tu?

Alkisahnya pagi tadi aku singgah la kiosk surat khabar untuk reload henfon aku yang dah kering kredit tu. Salesgirl tu mintak la aku tuliskan no. phone sbb kat situ takde jual reload jenis card. Lepas dah bayar aku terus balik rumah coz aku assume dia aku terus top upkan henfon aku. Kebetulan pulak masa keluar beli top up tu, henfon aku tinggalkan dalam keta....

Tunggu punya tunggu sampai berejam-rejam, top up tak masuk2 jugak. Dalam hati aku cakap....adik manis ni mesti dah lupa. Bila en. is pergi balik ke kiosk tu, baru la top up aku masuk. Memang sah sah la terbakar telinga adik manis tu terkena laser mulut en. is.

Ingat tau adik manis, lain kali jangan buat lagi macam ni. Buatnya orang yang beli top up tu duduk jauh dari kiosk awak, tak ke niaya orang tu nak datang tuntut balik top up yang dia beli!! huhu....

13 comments:

cheqna berkata...

cheqna akan tunggu sampai masuk...
senang..

Ain berkata...

cheqna: tu la, tapi tadi mcm malas nak tunggu...

biasanya mesti masuk punyaa...

kakcik berkata...

Sudahnya telinga adik manis yang kena tembak! :)

Ain berkata...

kakcik: kan dah kena....

kesiannn adik manis...

mamalieyna berkata...

pernh gk beli, tp akan pastikan betul masuk baru tngglkan kedai..mmg takleh caya adik manis begitu saja..hehe..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ berkata...

tak pernah pun sebab kita pakai bil

Softtouch [Hanim] berkata...

xpernah kene ...dulu masa guna prepaid xpernah plak kene mcm tu...budak manis tu lupelah tu...

Zaidah berkata...

tak pernah menembak sebab zai guna line...cian adik manis kena tembakan laser en. is

ieda berkata...

ahahahah pedihh jer kannn adik manis tuu ..
sib baik umah dekat kalau jauhh mauuu kena penampar adik manis tuu heheh
kalau kena hubby akak .. ermm dia cakap x yah ler .. sok2 kita beli baru .. nama nak gi tanye budak tuu balik jgn harapp huhuhu

Mak Su berkata...

mksu penah kena, 10.00... tapi sendiri pun malas nak gi repeat kat kedai... nyesal nyer [tapi skrg dah tak dak henpon, hati senang]

zulkbo berkata...

salam..
saya lebih suka top up sendiri
di CIMB atm..boleh tembak mana
mana pun no HP

nza berkata...

DG mmg camtu...kalu reload dgn sistem tu trkdg 2-3 jam br msk...2 yg akak beli kad je.

lily lotus berkata...

kalau gini sebelum beredar tu kena minta no. hp diorang ler :D

Related Posts with Thumbnails